2% nogranhet

Har svårt att "känna" om virket är möbeltort, med denna kan jag vara säker.
 
Svar: 2% noggrannhet.

Motivering: Precis köpt äldre hus med källare, detta hade passat utmärkt som extra säkerhet för att titta över fuktnivån
 
2%

Första gången husägare som skulle behöva lugna nerverna av att ha köpt ett gammalt hus där allt kan gå fel. Det vore lugnande att kunna mäta fukten i alla typer av material och inte bara i trä.
 
2%. Så kan jag gå runt och vara min egen besiktningsman vid nästa husköp, perfekt med andra ord.
 
Svar: 2%
Motivering: vill gärna stämma av om dräneringen som vi gjorde själva tidigare i år fungerar som den ska nu när hösten kommer.
Vore väldigt skönt att kunna mäta av fuktigheten i väggen vid flera olika tillfällen.
 
2%
Har just köpt en gammal gård med krypgrund. Planerar köpa en fläkt att sätta där men det är galet mycket saker att tänka på i gammalt hus. Vore ju perfekt att kunna kolla av fukt i grund och timmer löpande.
 
2%

skulle va bra att ha så vi vet när vi ska slita ut panelen tidigare ägaren satte i en ganska fuktig källare….
 
Upp till väldigt höga nivåer (kan det kanske vara åttiofem procent??) har donet en noggrannhet på två procent! Helt fantastiskt.

Behöver främst mäta mina torra skämt, därefter kanske jag går och okynnesmäter lite i huset.
 
2%

Ju mer man tänker på det. En given investering till alla som bor i hus. Många användningsområden. Allt ifrån att kolla fukten i det tryckimpregnerade virket till att kolla fukten i källaren.

Perfekt nu i höst/vinter då det ska renoveras.
 
2 %. Ryobis kvalité ger enkelt svar på eventuellt problem med fukt.
 
Svar 2%
Läkte in vatten från vår skorsten i januari och fick riva ner gipsen på en hel vägg. Min bror hade en fuktmätare av billigare typ som vi lånade men var inte alls så pålitlig. Särskilt med gips. Skulle vara toppen att hålla fortsatt koll på huset och prova något bättre. Återkommer gärna med testresultat.
 
2% noggrannhet. Jag bygger attefallshus och vill naturligtvis hålla koll på byggfukten
 
Svar:2%.
Perfekt att ha i sitt hus. Ett verktyg för alla årstider när trallen ska oljas, huset ska målas, utemöbler oljas, fönster ska målas och källaren ska kontrolleras, men även perfekt för husvagnsköparen eller bara för att stila för polarna att man har ett snyggt verktyg!
 
2%

Just upptäckt att det står vatten i krypgrund/källare och myrorna har redan börjat gnaga på taket i omgångar, så en fuktmätare skulle göra susen för att få lite bättre koll på kåken!
 
2% noggrannhet.
Perfekt för att kolla av mina vedstaplar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.