Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
KristinaRT
S Surly skrev:
Jag tror inte att varken sjukvården eller folk i allmänhet har insett vad hälsa eller riskgrupper verkligen är. Finns det någon läkare/sjuksköterska som kan svara på om de tex rutinmässigt mäter insulinnivåer på patienter? Samhället är fullt av inbillningsfriska människor. Jag har sett flera kvällstidningsartiklar med "fullt friska" människor som legat på IVA men foton avslöjar ganka tydligt att de inte ser särskilt hälsosamma ut. En artikel jag minns är om nån "vältränad, fullt frisk brandman" som hade legat i respirator 35 dagar och tappat 28kg i vikt. Ändå syns en tydlig ölmage på efter-fotot. Nu vet jag iofs inte om ölmage är en biverkan från IVA-behandling, i så fall får jag backa om just denna anekdot. [länk]

Beroende på allvarlighetsgrad kan de flesta typ2-diabetiker och insulinresistenta människor botas och bli helt läkemedelsfria på bara några få dagar upp till ett halvår genom att äta lågkolhydratkost och gärna även skippa alla läskiga vegetabiliska oljor och lågfettsprodukter. På köpet får de dessutom lägre blodtryck och går ner i vikt.
För det första kan man inte rutinmässigt mäta insulinnivåer då det har oerhört kort halveringstid så ett mätvärde är i praktiken gammalt innan analysen ens gjorts. Man kan dock mäta C-peptid, vilket är ett ”mått” på hur mycket insulin som produceras (behöver dock korreleras med HbA1c ~långtidsblodsocker för att kunna tolkas).

Det man mäter är blodsocker, och det mäter man jämt på allt och alla.
Men eftersom detta påverkas av allt möjligt som också gör att folk hamnar på sjukhus (typ olyckor, cancer, infektioner) är det mycket svårt att dra några säkra slutsatser av värden som uppmätts under inneliggande vård.
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
F
M mickef skrev:
Tack för det och detsamma.
Nä men titta, vad hittade dom på nu……?

”Regeringen har lämnat in en promemoria med förslag för att man eventuellt ska kunna använda vaccinationsbevis, skriver regeringen i ett pressmeddelande.

Barn och unga under 16 år och personer som på grund av medicinska skäl inte bör vaccinera sig mot sjukdomen covid-19 ska undantas kravet på vaccinationsbevis, enligt regeringens förslag.”
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Kan kanske bero på att inget vettigt svar på frågan har dykt upp? :)
För de illitterata. Ja.

Staffans
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
För de illitterata. Ja.

Staffans
Nja, för de som är normalbegåvade eller högre…
 
F
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Flickor!:D Hallå!
Vad har antalet passagerare i EPA:traktorer att göra i ämnet -Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid19?

Proxyproxymoderatorn
Nollavstånd, ovaccinerade = stor smittorisk
 
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Som dessa badglada gossar predikade.

[länk]
Den nästa bästa scenen ur den filmen. Synd att det inte går att vaccinera folk mot fascism. (Jag försöker åtminstone vara lite OnT. :) )
Här är den bästa scenen:
 
P
Nissens Nissens skrev:
Det är möjligt, men de är människor som alla andra. Jag ser det mer som att hon beskriver vårdpersonalens känslor. Och det de uttrycker är fullt förståeligt.
Ja, alltså: jag tycker inte att det är ett etikettsbrott så länge vårdpersonalen inte vänder sig direkt till en enskild patient eller muttrar i närheten av patienter (vilket det knappast var frågan om).
 
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja, låt USA vara vår förebild för hur man bygger ett samhälle.:rolleyes:
Det exakta ciatet lyder: "Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety" och det handlar bokstavligen om att köpa sig säkerhet.

Sammanhanget är Pennsylvania under det fransk-indianska kriget i mitten av 1700-talet och är en kritik av familjen Penn som ägde Pennsylvania.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Vad tråkigt du är :D
Kan det inte vara så att hen jobbar på rysk eller kinesiskt troll-fabrik och att Byggahus håller på att bli infiltrerat med utländska troll? Eller tänker jag nu för konspiratoriskt? ;)
Ja, det är en mycket (t)roligare teori. :)
Ja, du tänker konspiratoriskt, men alla konspirationer är inte fantasier av en konspirationsteoretiker. :cool:
ваше здоровье! :beer:
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det handlade iallafall om hur svårt det var för de sjuka att dels bli trodda och att få ut någon ersättning överhuvudtaget från en motpart som gjorde sitt yttersta för att förhala och krångla till det.
Ja, det är tråkigt att sjukförsäkringssystemet har utnyttjats av simulanter och bedragare.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
Handyman 1 skrev:
Kan inte hålla med om det, man får ju stora hälsoeffekter rätt snabbt, flera år behöver det inte ta.
Men det tar ofta flera år. Rätt många har inte den självdisciplin som behövs för att minska sitt kaloriintag och hålla en lägre nivå permanent.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
S Surly skrev:
Beroende på allvarlighetsgrad kan de flesta typ2-diabetiker och insulinresistenta människor botas och bli helt läkemedelsfria på bara några få dagar upp till ett halvår genom att äta lågkolhydratkost och gärna även skippa alla läskiga vegetabiliska oljor och lågfettsprodukter. På köpet får de dessutom lägre blodtryck och går ner i vikt.
Det är bättre att äta oläskiga vegetabiliska oljor.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Då började man diskutera vaccintvång.
Vem/vilka och när?
Det som kommer att hända dock att till slut tillräckligt många har blivit sjuka och att konsekvenserna av en smitta minskar
När tillräckligt många har dött av covid-19 så återstår bara de som har bra motståndskraft.

Varför skulle antikroppar från sjukdom räcka längre än antikroppar från vaccinering? Behöver vaccinen förbättras så att fler antikroppar skapas efter en vaccinering?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
"Andra vet". Det lät lika övertygande, som "snygg enligt andra".
Det här är ett dokument som kanske kan vara av intresse. Speciellt sidan 5. Det beskriver förvisso bara vilka möjligheter som finns. Vilka verkliga utfall som har förekommit får man leta efter annorstädes.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
P Pin skrev:
Denna typ av livsstilsförändring är ingenting enkelt. Men egentligen kanske bättre utväxling på det stora hela än att bekämpa själva pandemin.
Väldigt många vill att livet ska återgå till "det normala", dvs som det var innan pandemin slog till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.