Vi ska ersätta en gammal garagedörr med en vanlig dörr och ett fönster och nu skulle jag gärna se hur någon (som gjort något liknande) skrivit sin kontrollplan.
 
  • Gilla
Mariafia
  • Laddar…
Hej, det finns väldigt enkla kontrollplaner för t.ex. fasadförändring. Använder du samma öppning så behöver du väl inte förstärka konstruktionen i ditt fall? I så fall blir det väldigt få punkter. Jag tänker mig framförallt tillgänglighet och utförandet följer bygglovet. Tröskelhöjd, dörrbredd osv.
 
  • Gilla
Danmen
  • Laddar…
Nej exakt @LaszloToth ! Det är samma öppning så inga laster att ta hänsyn till. Tack för svar. Jag tänkte något liknande men det vore guld värt att ta del av ngt som fått godkänt så att säga! ☺️
 
Danmen Danmen skrev:
Vi ska ersätta en gammal garagedörr med en vanlig dörr och ett fönster och nu skulle jag gärna se hur någon (som gjort något liknande) skrivit sin kontrollplan.
Hej! Det finns flera förenklade kontrollplanen på kommuners hemsidor som berör mindre ombyggnation.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Danmen
  • Laddar…
Låter toppen! Tack för svar.
 
Hej!

skrev du ihop en kontrollplan och fick du den godkänd? I så fall skulle du vilja dela med dig av vad du skrev?:)

stort tack på förhand!
 
  • Gilla
Mariafia
  • Laddar…
N NymedHus skrev:
Hej!

skrev du ihop en kontrollplan och fick du den godkänd? I så fall skulle du vilja dela med dig av vad du skrev?:)

stort tack på förhand!
Skulle också vilja veta! Hoppas det gick bra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.