Jag har provat min T-race utan att få något "bättre" resultat på golvet. Hur fungerar era?
 
Vilken tvätt har du.
Har du den liten modell med låg L/MIN +BAR så kan du lika gärna köra med rotborste+vattenslang.
 
jag köpte paketet med kärcher 1.99 och T-racer 300.


 
Jag lånade en för att testa om den var så bra som reklamen säger...o jag blev överraskande nöjd.
Jag stod i valet att vända mitt golv eller att byta det.Mne nu är det kanon fint. Vet inget om styrkan på den eller så,men jag tror inte var något värsting.. :)
 
Jag har en Kärcher 5.85 och blev positivt överraskad av resultatet med T-racern. Jag trodde inte riktigt på reklamen innan jag provade själv. vilken model på T-racer jag har vet jag inte.
 
Nu känner jag mig lurad av Kärcher eftersom det verkar som om T-race behöver ha ett stort vattenflöde och tryck för att funka, dvs kärchers värsta modeller. Jag köpte ett paket med högtryckstvätt och T-race i samma kartong och trodde att produkten skulle funka men det gör den inte. Det får bli ett samtal till Kärcher på måndag och höra vad de har att säga. Jag har även pratat med en försäljare av Kärcher som hävdar att det inte kan kunka om man inte har en högtryckstvätt i 5-serien eller större.

Tacksam för mer information innan mitt samtal till Kärcher
 
Jag köpte ett paket med Kärcher 3.97 + den större T-Racer, och de funkar bra ihop tycker jag. Trallen blir verkligen rengjord med dessa prylar.
 
T
Hej.

Jag har Alto:s grejor och på min "T-race:r" kan jag justera höjden på den uppochnervända sprinkler som sitter inne i kåpan, har du kollat och justera denna?
För mig blev 4 cm höjdändring dramatisk, tror att idealavstånd för trätrall bör vara c:a 3-4cm från träet till lägsta punkt på sprinklern (beroende på tryck) jag kör med 120 bars tryck.
 
Jag har skruvat ner höjden till lägsta och det blev en skillnad men det blir fortfarande inte rent. Kanske det beror på att jag har Kärcher 2.99 1 bar 5.5 l/min.

Jag har nu skrivit till Kärcher för att få svar.
 
T
Något är fel, frågan är vad, du har 100 bars tryck på din K2.99 så det ska funka. Antingen kan det ha kommit in skräp i din bajonett-anslutning eller också kan det vara fel i själva T-racern ( var den transportsäkrad med massa plast runt sprinkler ?-kolla om anslutningen där kan vara felaktig). Om du har "normalt tryck" i din racern borde den nästan lyfta av trycket när du släpper stången.

Om det vanliga munstycket funkar u.a borde isåfall du ha något problem med själva T-racern. Ring deras kundtjänst och kolla, kan vara måndagsex eller fel i plasten (gjutfel) vid själva anslutningen.
 
Funderar på en Kärcher 5.85 hörgtryckstvätt och T-racer. Det första användningsområdet blir altantrallen (tryckt).

Kör ni med medel i tanken eller blaskar ni på det innan ni kör med högtryck?

Vilket medel använder ni?
 
Jag tror att den fick bäst i test i Råd&Rön,så den är nog väldigt bra. Som sagt så lånade jag bara en och jag tog faktiskt bara Grumme tvättsåpa o blandade i en hink o skurade ut det o sen körde jag med T-race. Var blev nöjd. Skall köra av den en gång till tänkte jag.Så har ni fler tips på bra medel?
 
Jag har testat allt nu tror jag.
Först testade jag att skura altangolvet med borste och såpa samt maskindiskmedel, det var jobbigt och blev sådär bra. nästa vår hyrde jag en skurmaskin och såpade och det blev rätt bra.

Nästa vår (i år) testade jag en T-racer och trallrent inköpt från biltema på en tredjedel av altanen och algtvättmedel med blekmedel och T-racer på andra delen och kärschers trallrent samt T-Racer på tredje delen. Resultatet blev att det blev trärenare med trallrent och vitgrått med algtvätt, men i båda fallen så ruggade T-racer upp ytfibrerna i trät vilket gav ett luddigt resultat. Kärschers trallrent var effektivare än biltemas (inte helt oväntat kanske) Nu flera veckor senare med ihållande regn så är det godkänt och allt luddigt fiber är borta.

Slutsats: T-Racer med Kärschers trallrent ger godkänt resultat och är absolut enklast. Efteråt såpar man golvet för att smörja trät, olja är onödigt. Såpa är däremot inte så bra att göra rent med.
/Chris
 
Gör inte som jag gjorde på vår gamla altan bara dvs brassade på med fullt tryck och tvätten inställd närmst trallen (gammal trall). Detta resulterade i ett kliniskt rent trallgolv men även att det blev fullt med flisor :-/
Inte så kul att behöva slipa golvet efter rengöring om man vill kunna gå barfota....
Så om ni skall köra T-race eller liknande på gammal trall var lite sparsamma med trycket....
 
jocke4u skrev:
Funderar på en Kärcher 5.85 hörgtryckstvätt och T-racer. Det första användningsområdet blir altantrallen (tryckt).

Kör ni med medel i tanken eller blaskar ni på det innan ni kör med högtryck?

Vilket medel använder ni?
Farsan handlade en 5.85 med T-Racer, funkar fin fint.
Han kör mest med T-Racern på byasten och det funkar den kanon till, riktigt bra tryck i den.
Så vitt jag vet använder han ej medel till detta men det är ju skillnad mellan trä och sten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.