Håller på med badrumsrenovering och funderar på hur man kan lösa det med överskåp till vår Nibe fighter F370. Hittar överskåp som är från 245 mm och uppåt men avståndet från vår elpanna till taket är endast 145 mm.
Även intresserad om någon har förslag på hur man löser det med utrymmet mellan elpanna och vägg, vore trevligt att slippa se sakerna som finns bakom.
Går att lösa med att såga till täckskivor men blir det tillräckligt snyggt?
 
  • Elpanna Nibe fighter F370 i badrum, för litet utrymme till tak, synliga objekt bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Överskåp ovanför Nibe fighter F370 med litet utrymme till taket i ett pågående badrumsrenoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

BirgitS
En täcksida över hela sidan av värmepumpen och sen en takanslutning av täcksida (som i kök) ovanpå. Du får kolla upp om värmepumpen har några krav när det gäller ventilation så att du behöver fälla in ventilationsgaller.
 
  • Gilla
Runnis och 1 till
  • Laddar…
Tack för tipset, har gjort i ordning det nu.
 
  • Renoverat badrum med öppen dörr, grå kakel, vit toalett och vit duschvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
EGrey och 4 till
  • Laddar…
Snabba puckar, snyggt blev det med!

Känner du att du behöver bullerdämpa pumpen något?
 
Ja verkligen, finns det några bra lösningar för att sänka ljudet? Har lagt lite isolering uppe på men det räcker inte. Har en Nibe Fighter F370
 
Redigerat:
Ja tänkte att du kunde ha haft lite mer plats mellan maskin och sidostycket och där på insidan haft dämpmattor.
Annars går det att ha dämpmattor på insidan av alla plåtar där det får plats.
Jag har dämpat och tagit bort ljud och vibrationer på våran 410P och den är rätt okej ljudmässigt nu. Svärföräldrarna har en 4år nyare 310P som jag upplever som riktigt tyst. Nån vibration vet jag att de va i början men de va plastramen på frontplåten som lät. En ny 370 tycker man ju ska va tyst. Kompressorn gå på konstant varvtal hela tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.