H hugggos skrev:
Hej! Jag har beställt alla vår vitvaror(miele) från bob's electro. Ett tips är att skriva till dem och berätta vilka modeller du vill ha. Dem kan ta hem i stort sett vilka modeller som helst inte bara det dem har på hemsidan i alla fall miele. Sen kan man få ett bra erbjudande om man ber dem ge ett pris på dem vitvarorna man är intresserad av. Alltså inte köra köpet via hemsidan.
Tusen tack, då ska vi maila dem.
Du hade inga problem med leverans eller andra dolda kostnader? Om det skulle vara något fel på produkterna, hur fungerar det med garanti, reparatörer i Sverige? Vet du det?
 
K Kristina Johansson2 skrev:
Tusen tack, då ska vi maila dem.
Du hade inga problem med leverans eller andra dolda kostnader? Om det skulle vara något fel på produkterna, hur fungerar det med garanti, reparatörer i Sverige? Vet du det?
Ja mejla dem är hjälpsamma. Nej som sagt vi fick bra erbjudande och allt blir ju specificerat på offerten så inga andra kostnader. Sen har det ju varit problem med leveransen då det har varit förseningar på allt nu i corona tider. Men nu har vi fått hem allt och fått det på plats. För miele ska det i alla fall inte vara några problem att få garantin direkt via miele i hela europa.
 
H hugggos skrev:
Ja mejla dem är hjälpsamma. Nej som sagt vi fick bra erbjudande och allt blir ju specificerat på offerten så inga andra kostnader. Sen har det ju varit problem med leveransen då det har varit förseningar på allt nu i corona tider. Men nu har vi fått hem allt och fått det på plats. För miele ska det i alla fall inte vara några problem att få garantin direkt via miele i hela europa.
K Kristina Johansson2 skrev:
Tusen tack, då ska vi maila dem.
Du hade inga problem med leverans eller andra dolda kostnader? Om det skulle vara något fel på produkterna, hur fungerar det med garanti, reparatörer i Sverige? Vet du det?
Vår köksfläkt slutade fungera efter ca 1år. Inga problem med garantin och Neff/Siemens skickade två reparatörer som löste det på plats
 
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Vår köksfläkt slutade fungera efter ca 1år. Inga problem med garantin och Neff/Siemens skickade två reparatörer som löste det på plats
Men oj så bra, så de har samarbete med reparatörer i Sverige då?
 
K Kristina Johansson2 skrev:
Men oj så bra, så de har samarbete med reparatörer i Sverige då?
Jag skrev till Neff i Sverige som ordnade allt. Siemens/Neff har egna servicetekniker som åker ut vid problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.