Företaget var: Vitexa Bygg och Renovering AB

Vi har problem till att komma till dörren i tid när någon ringer på.
Trädgården är ganska stor och vi är ute där ofta.
Hustrun har dessutom hörselproblem.
Telefonen är däremot kopplad till hennes hörselapparater.
En lösning med en sådan dörrklocka vore en dröm.

Anders Falkenö
Bogrens väg 5
43031 Onsala
Mobil: 0735 41 09 92
 
Axentus Production AB
Vitexa Bygg och Renovering AB

Nyinflyttad i hus och ser just nu över möjligheter att göra hemmet mer smart. Google Nest dörrklockan hade verkligen varit till nytta så att jag ser när svärmor är på intåg och kan starta kaffebryggaren ;)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den här veckan tävlar vi ut en Google Nest Doorbell, en videodörrklocka med mikrofon som ger dig möjlighet att se vem det är och tala med den som ringer på innan du öppnar dörren.

Värde: 2.200 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du borde vinna, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga:
Vilket eller vilka företag handlar det senaste avsnittet av Fuskbyggarna om som vi recenserade?
Svaret hittar du i Utforska på Byggahus.

Vinnaren utses fredagen den 10 september.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
Axentus Production AB
Vitexa Bygg och Renovering AB

Vi håller på att dra igång ett litet bolag och vi har fraktbolag som hämtar paket dagligen. Då detta är på hobbynivå är det svårt att alltid vara hemma när dom kommer så detta skulle verkligen underlätta.
 
Svar: Axentus Production AB och Vitexa Bygg och Renovering AB.

Motivering: Vi har tyvärr haft inbrott nyligen och det var ingen rolig upplevelse. Dessutom tog de sig in från framsidan. Vi har tittat på lösningar som dessa men haft svårt att välja ut vilken som passar oss bäst. Skulle vara fantastiskt att få prova på. Återkommer gärna med en utvärdering.
 
Svar:
Axentus Production AB
Vitexa Bygg och Renovering AB

Motivering:
Tidigare ägare av vårt hus monterade bort dörrklocka, högtalaren och alla rördragningar till dessa så vi saknar helt dörrklocka för tillfället. Något som våra besökare verkar tycka är lite frustrerande.
 
Svar:
Axentus Production AB
Vitexa Bygg och Renovering AB

Min motivering:
Äldsta sonen börjar bli så stor att han går hem själv från skolan och är hemma själv tills vi kommer hem från jobb. Han har fått klara direktiv att aldrig öppna om någon ringer på dörren om han inte vet vem det är. Problemet är bara att det är svårt att se vem det är som ringer på dörren. Denna dörrklocka skulle vara lösning på problemet och tillsammans med vårt Yale Doorman så har man den perfekta "digitala" dörren :)
 
Axentus Production AB
Vitexa Bygg och Renovering AB

Just nu har vi ingen dörrklocka alls. Originalet i huset slutade fungera och gick inte att reparera. Köpte en nexa för att kunna få meddelande i telefonen när ngn ringde på men fick det aldrig att fungera ordentligt. Plasten gick sedan sönder och nu går det inte att få fast den på dörrkarmen.

Jag fick precis en Google nest hub max med stor bildskärm och att koppla den till denna dörrklocka verkar vara lätt som en plätt och skulle lösa alla våra (dörrelaterade) problem. Så sugen på att joina 2020-talet istället för att sitta fast i 1920-talet!
 
Svar:
Axentus Production AB
Vitexa Bygg och Renovering AB

Motivering:
Ringklocka saknas i huset och budgeten för en sån här skönhet ryms inte. Skulle vara bra att ha när man bor på landet och frugan är föräldraledig med 3 små.
 
Svar: Axentus Production AB och Vitexa Bygg och Renovering AB

Motivering: Enda vägen att komma in till vårt hus är genom en port i bullerplanket som står i tomtgränsen. Om vi lämnar porten olåst glappar den och släpper in för mycket ljud från vägen utanför, därför brukar vi låsa den. Problemet är då att personer som har ärenden till oss (varubud, hantverkare, vänner på spontanbesök) inte har något sätt att göra oss uppmärksamma på att de står där utanför och vill komma in. Det här vore ju helt perfekt för att lösa vårt dilemma!
 
Idag är vår tävlingsledare @Annelie Hultberg sjuk, men hon meddeladade mig redan igår vem som hon tyckte skulle vinna.

Därför har jag äran att berätta att vinnaren till dörrklockan med video och mikrofon är @Cheesen. Grattis!

Annelie skickar dörrklockan till dig på måndag till adressen du har angivit i profilen.
 
Cheesen
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Idag är vår tävlingsledare @Annelie Hultberg sjuk, men hon meddeladade mig redan igår vem som hon tyckte skulle vinna.

Därför har jag äran att berätta att vinnaren till dörrklockan med video och mikrofon är @Cheesen. Grattis!

Annelie skickar dörrklockan till dig på måndag till adressen du har angivit i profilen.
Men oj vad trevligt. Det blir spännande att ta emot.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.