Hej! Tidigare ägaren fixade en infälld fjärrströmbrytare såsom på bilden. Den vill jag bli av med och undrar hur jag ska göra här? Har jag förstått det rätt om jag sätter fasen nere till vänster och så tändtråden uppe till vänster? Tack på förhand!
 
  • Infälld fjärrströmbrytare öppnad i vägg med synliga kablar och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bnilsson
  • Laddar…
Ta bort de två vita styrtrådarna som kommer från mottagaren.
Sedan brun tråd till " 1 pil in" och orange till "1 pil ut" uppe till vänster på brytaren.
 
Tack för svaret! En följdfråga, hittade nämligen en till. Här är det väl bara att ta bort fjärrströmbrytaren och sen använda en kopplingsklämma för de bruna sladdarna och sen ytterligare en kopplingsklämma för de orangea sladdarna?
 
  • Eluttag med fjärrströmbrytare, brun och orange sladdar anslutna med kopplingsklämmor i en dosa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O ohcin skrev:
Tack för svaret! En följdfråga, hittade nämligen en till. Här är det väl bara att ta bort fjärrströmbrytaren och sen använda en kopplingsklämma för de bruna sladdarna och sen ytterligare en kopplingsklämma för de orangea sladdarna?
Kopplar du ihop de bruna ledarna så betyder det att "strömmen" är konstant på. Vet ej hur resten av dina grejor ser ut eller hur du vill att grejorna ska fungera.
De vita ledarna från mottagaren är styrledare och de oranga-ledarna (som är kopplade till de vita) kommer från någon väggbrytare. Isolera de individuellt om de ej ska användas.
 
Tack igen. Fick bli så, styrs ändå av IKEA Trådfri så spelar ingen roll om strömmen är "på" hela tiden. Får ta in en elektriker i framtiden när det behöver göras ordentligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.