Jag försöker få mera bänkytor i köket och flyttade helt enkelt spisen uppåt i bild med resultatet att köks bänken kommer snett för en terassdörr.

-Gör det nått? Det är 1,2 meter mellan dörren och bänken. Dörren är ut till terassen som sagt och man kommer väl inte att gå i den så ofta gissar jag.

- Alla kommentarer upskattas!
 
  • Publicerat 070409 kök.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Nä, jag kan inte direkt se några problem.

Dörren går utåt, så det blir inte för trångt om den står öppen.
Det är fönster runt om, så man ser lätt alla som är på väg in/ut, ingen större risk för att krocka.

Bänken närmast dörren, är det en bardisk? Det verkar vara en kamin där bredvid...
Om den där bänken är en bardisk tycker jag du når fördelen med ett "barhäng" nära uteplatsen och lite så där i händelsernas centrum, vilket kan vara trevligt.
Annars är bänken utmärkt uppställningsplats för diverse mat som kan hämtas av gästen själv (utifrån uteplatsen alltså). Nackdelen (fördel?) är att den lätt blir lagerplats för det som ska diskas...;)
 
Tack för den! :)

Jag ska pröva lägga fram förslaget till hustillverkaren att flytta dörren och fönstrena 30cm uppåt ochså så dörren kommer jämt med "bardisken". Det är en täljstensspis överst i bild så det är tänk som en liten "bardisk" på köksbänken brevid. :)
 
Jeg ville ha snudd og satt spisebordet mot vinduet (dreid 90 grader)
 
Bidda skrev:
Jeg ville ha snudd og satt spisebordet mot vinduet (dreid 90 grader)
Hur menar du? Förklara gärna en gång till :)
 
....så ingen blir sittende med ryggen til fønstret.
 
Skisset forslaget:
 
  • Skisse kjøkken.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Håller nog med Bidda. Fast det är ju valfritt och enkelt att ändra hur som helst :)
 
1,2 är som helst inga problem. Det är måttet på 6 m korridor genom mitt prefabhus.
 
Jag frågade min försäljare om det och även han menade att det inte är nått problem.

Bordets placering är ett senare bekymmer och som sagt inte speciellt svårändrat. :)
 
1,2 meter är inga problem, det kommer att kännas luftigt ändå. Kanske skulle vara bra med lite avrundade horn på bänkskivan det gör mycket ont när man väl springer på dom...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.