Hej alla!
Jag har problem med en parfymdoft på övervåningen. En person som varit här har haft en starkt luktande parfym och trots att han inte har den längre så får jag bara inte bort lukten. Jag har tvättat allt, skurat och vädrat. Trots det känner jag doften och får omedelbart ont i huvudet och yrsel. Jag har ställt skålar med ättika i alla rum men det hjälpte inte.
Jag kan inte nyttja min övervåning vilket är rejält trist.
Vad kan man göra?
/Daniel
 
1. Hyr en ozongenerator
2. Tapetsera om och måla tak
 
Kan orsaken vara kattkiss som man försökt dölja med parfym?
 
yonna yonna skrev:
Kan orsaken vara kattkiss som man försökt dölja med parfym?
Doften fanns inte när jag flyttade in, den kom i samband med att en kille började komma som luktade jättestarkt.
 
E etompau skrev:
1. Hyr en ozongenerator
2. Tapetsera om och måla tak
Har funderat lite på ozongenerator, men får så olika bud på nätet. Vissa säger att det funkar, vissa att det är verkningslöst mot parfymdoft och andra kemiska lukter. Har du någon erfarenhet av detta?
 
D Danielua skrev:
Har funderat lite på ozongenerator, men får så olika bud på nätet. Vissa säger att det funkar, vissa att det är verkningslöst mot parfymdoft och andra kemiska lukter. Har du någon erfarenhet av detta?
Nej ingen erfarenhet av dessa grejor.

Spontan skulle jag säga att detta kommer att gå över. Det finns ingen parfym som kan avge sina doftmolekyler under längre tid.
Om det hade funnits, hade parfymindustrin kastat sig över en sådan och patenterat den.
 
  • Haha
yonna
  • Laddar…
D Danielua skrev:
Doften fanns inte när jag flyttade in, den kom i samband med att en kille började komma som luktade jättestarkt.
Är det en person som bott hos dig (dvs sprayat parfym på sig själv i huset), eller är det någon som kommit på besök och enbart haft parfymen på sig när han kom?
 
@etompau' s låter vettigt. Hur länge sedan är det besöket var? Om man tex jämför med en död mus som fastnat inne i någon vägg brukar stanken försvinna efter 3 veckor.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
A
Nu börjar man få hemska vibbar:oops: vederbörande är väl inte kvar, i väggen eller någon annanstans, skulle förklara doften......
 
  • Haha
  • Gilla
yonna och 4 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är det en person som bott hos dig (dvs sprayat parfym på sig själv i huset), eller är det någon som kommit på besök och enbart haft parfymen på sig när han kom?
Han har sovit över där uppe några gånger och luktat lika starkt varje gång. Men tror inte att han sprayat här. Jag har vädrat sängen också, och tycker mig inte känna nåt därifrån.
Det intressanta är att dom flyttade ut sängen till garaget ett tag (separat rum) för att inte besvära mig. Så nu luktar det där med, trots att det inte finns en möbel kvar.[/QUOTE]
 
yonna yonna skrev:
@etompau' s låter vettigt. Hur länge sedan är det besöket var? Om man tex jämför med en död mus som fastnat inne i någon vägg brukar stanken försvinna efter 3 veckor.
Han har inte varit här på ca en månad.
 
TS är tydligen överkänslig för doften och det är verkligen inte att nonchalera. Så bra att personen inte längre bor i huset. Doften kommer att successivt försvinna och en ozonbehandling är både over-kill och kanske inte ens effektiv. Vi håller tummarna!
 
  • Gilla
Danielua
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.