R roli skrev:
Undrar varför någon har plockat bort nästan alla element och en del toastolar? Hade varit ett kul projekt att sätta tänderna i om man hade haft jobb i närheten och varit yngre.....
Kanske kan flyget från Ronneby flygplats störa då fastigheten nästan ligger rakt i landningsbanans förlängning.
Kan vara i förebyggande syfte om det har stått tomt längre tid
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Men fint läge.
Verkligen fint. Tycker ändå det var hyfsat bevarat och att utbyggnaderna nog kan fixas till att passa in bättre med relativt små medel. Finns betydligt mer förstörda. Men står som 1909, måste vara äldre, men de är väl som många hus där registret inte går längre bak än 1909.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Gulligt hus, fast dom borde inte ha byggt ut det under balkongen, det var ful och passar inte den gamla stilen. En annan färg hade nog varit gulligare också, falurött eller nåt. Men fint läge.
Håller med ! Synd att de byggt under balkongen men annars mycket fint.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
H Haget skrev:
Dax igen?

[länk]
Det där är ju kanonfint!
 
H Haget skrev:
Dax igen?

[länk]
Ambitiöst ändå att hävda att det ligger i "Uppsala". De har till med en sektion om "hur det är att bo i Uppsala" i annonsen.
 
  • Gilla
Gammelnörden
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Ambitiöst ändå att hävda att det ligger i "Uppsala". De har till med en sektion om "hur det är att bo i Uppsala" i annonsen.
Vaddå, det är ju bara 61 km? :crysmile:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
H
J JohanLun skrev:
Det där är ju kanonfint!
instämmer fint hus, men inget läge jag själv vill bo på.
 
Är inte det där till salu väldigt ofta?
 
K Kirre2 skrev:
Är inte det där till salu väldigt ofta?
Svårsålt, rimligen. Fint, stort hus, men hopplöst läge, och knepig planlösning, särskilt som de valt att renovera det. Svårt för dem att få igen några pengar från renoveringen. Är väl extremt sällsynt att någon som letar hus i de trakterna är beredd att betala den nivån. Att dessutom få två fastigheter och flera byggnader att underhålla till mer kostnad än profit, är som sagt svårt att få kalkylen att gå ihop tror jag.
 
H
K Kirre2 skrev:
Är inte det där till salu väldigt ofta?
jo tänkte så också. Kollade upp fakta, senast det bytte ägare oktober 2020, 3,5 mkr.
 
C
H Haget skrev:
jo tänkte så också. Kollade upp fakta, senast det bytte ägare oktober 2020, 3,5 mkr.
Sedan april 2020 (2,3) och december 2019 (2,3).

Men jag är inte med på varför det skulle peka på att huset är svårsålt? Snarare tvärtom.

Däremot undrar man ju varför det säljs vidare hela tiden...
Argsint granne? :rofl:
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Sedan april 2020 (2,3) och december 2019 (2,3).

Men jag är inte med på varför det skulle peka på att huset är svårsålt? Snarare tvärtom.

Däremot undrar man ju varför det säljs vidare hela tiden...
Argsint granne? :rofl:
Ja, det var en jäkla omsättning… lokala mäklarna måste ju älska fastigheten!
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Det har väl vart med i diverse reportage och som tråd här på forumet? Ett jättejobb som gjordes på det, från ödehusstatus. Minns jag rätt så har de som räddat och renoverat det mesta sålt det, gissningsvis är det mycket jobb kvar och som sagt ett läge som kanske inte funkar för en heltidsjobbande barnfamilj som behöver vara på jobbet. Och för mycket jobb och för stort för ett pensionärspar. Men huset är ju underbart och minns jag hur arbetet gjordes från reportagen så är det riktigt bra gjort. Hur läget lokalt är har jag ingen aning om. 6 mil från Uppsala är väl inte orimligt om det är en person som behöver vara i Uppsala 2-3 dagar / vecka och den andra jobbar hemma. Men två heltid i U-a och barn på det, så är det inte rimligt. Oavsett, själva huset är ju skitfint. Och det kan ju räcka för att ögonen ska få njuta lite i denna tråden...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.