Hej,

Håller på att renovera badrummet och har insett att mitt önskemål pom att köpa +160cm kommod blir en dyr peng! Fick denna tanken idag… Köpa Metod-stommar på Ikea och sedan ta hål i toppen för att fälla ner lämplig porslinsho, dessa två porslinshoar har jag alltså tänkt underlimma på en Silestone komposit och därmed lägga lite pengar på toppskivan istället för skåp/lådkonstruktionen som är väldigt dyr hos andra varumärken. Vad tror ni? Bra eller dålig idé?

/Mattias
 
m.andersson.se m.andersson.se skrev:
Hej,

Håller på att renovera badrummet och har insett att mitt önskemål pom att köpa +160cm kommod blir en dyr peng! Fick denna tanken idag… Köpa Metod-stommar på Ikea och sedan ta hål i toppen för att fälla ner lämplig porslinsho, dessa två porslinshoar har jag alltså tänkt underlimma på en Silestone komposit och därmed lägga lite pengar på toppskivan istället för skåp/lådkonstruktionen som är väldigt dyr hos andra varumärken. Vad tror ni? Bra eller dålig idé?

/Mattias
Vi köpte två 80 cm kommoder utan tvättställ, skruvade ihop och la på en egen bänkskiva. Billiga kommoder som ser ut som nya efter fem års användning. Här finns några att välja bland:

https://www.ikea.com/se/sv/cat/kommoder-54989/?filters=f-measurement-buckets:WIDTH_80_100

Lycka till!

/Krille
 
Ok! Men satte du hoar uppe på bänkskivan då?
 
m.andersson.se m.andersson.se skrev:
Ok! Men satte du hoar uppe på bänkskivan då?
Precis - de står på bänkskivan. Ska man fälla ner i bänkskivan blir det nog ganska trångt i den övre lådan om inte hon är väldigt grund.

/Krille
 
  • Gilla
m.andersson.se
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.