Hej!☺️

Går i tankarna på att renovera mitt badrum som stambyttes -95. Försöker först forska i om jag behöver byta brunn eller inte. Har pratat med mitt försäkringsbolag men dom vet ej, har pratat med två rörmokare och två plattsättare men alla säger olika. Allt från att det är godkänt efter -90, -92 och -95.

Någon här som vet mer exakt? Eller vart jag kan vända mig för att ställa frågan och få ett korrekt svar?

bifogar bild på min brunn jag har idag.

• Närbild av en äldre golvbrunn i ett badrum, synbar smuts och användningstecken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Något smutsig badrumsbrunn i vitt med synligt vatten och skum, integrerad i beige kakelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade nog resonerat som så att är det träbjälklag hade jag bytt den, det är en liten kostnad och du vet att du slipper diskussioner om golvbrunnens ålder vid ett eventuellt försäkringsärende.
Är det betongbjälklag så hade i vart fall jag resonerat på samma sätt. Byte av golvbrunn får inte badrumsbudgeten att gå åt skogen.

Ska du totalrenovera badrummet finns det ingen anledning att spara en gammal golvbrunn. Byt brunnen.

Centano Centano skrev:
Ska du totalrenovera badrummet finns det ingen anledning att spara en gammal golvbrunn. Byt brunnen.
totalrenovera vet jag inte, ska egentligen bara byta ut mattorna på väggarna.

H
Skanska renovera vårt badrum för ett par år sedan så var priset 2400 kr för byte av brunn då bilade dom upp och bytte. helt klart värt det
Fick vi dra av rot med

T
Byt skiten, minst 25 år gammal som sagt och enligt mig ska brunnar med ej upptagbart vattenlås bytas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.