Hej!☺️
Går i tankarna på att renovera mitt badrum som stambyttes -95. Försöker först forska i om jag behöver byta brunn eller inte. Har pratat med mitt försäkringsbolag men dom vet ej, har pratat med två rörmokare och två plattsättare men alla säger olika. Allt från att det är godkänt efter -90, -92 och -95.
Någon här som vet mer exakt? Eller vart jag kan vända mig för att ställa frågan och få ett korrekt svar?
bifogar bild på min brunn jag har idag.
Går i tankarna på att renovera mitt badrum som stambyttes -95. Försöker först forska i om jag behöver byta brunn eller inte. Har pratat med mitt försäkringsbolag men dom vet ej, har pratat med två rörmokare och två plattsättare men alla säger olika. Allt från att det är godkänt efter -90, -92 och -95.
Någon här som vet mer exakt? Eller vart jag kan vända mig för att ställa frågan och få ett korrekt svar?
bifogar bild på min brunn jag har idag.
Jag hade nog resonerat som så att är det träbjälklag hade jag bytt den, det är en liten kostnad och du vet att du slipper diskussioner om golvbrunnens ålder vid ett eventuellt försäkringsärende.
Är det betongbjälklag så hade i vart fall jag resonerat på samma sätt. Byte av golvbrunn får inte badrumsbudgeten att gå åt skogen.
Är det betongbjälklag så hade i vart fall jag resonerat på samma sätt. Byte av golvbrunn får inte badrumsbudgeten att gå åt skogen.
Liknande trådar
-
Jordkällare eller gammal dagvattenbrunn?
Vatten & Avlopp -
Gjuta över eller ta bort gammal golvbrunn
Golv -
Djupbrunnspump - 37 år gammal - byta nu eller vänta?
Vatten & Avlopp -
Gammal avloppsbrunn, eller vad?
Grund & Markarbeten -
positivt eller negativt effekt av fyllaigen gammal vattenbrunn?
Vatten & Avlopp