Hej,
Ska installera en Cinderella Comfort i vårt fritidshus. Förbränningsröret kommer vi att dra ut genom väggen och upp antingen genom taket (underspikningen) eller runt själva taket med en vinkel. Se bild 1 eller 3 för de alternativ vi kommer att göra.
Saken är den att jag tycker att röret är så sjukt fult och hade tänkt höra om någon har gjort någon snygg lösning, typ en inbyggnad av panel, eller klätt röret med plåt eller likande så att det kanske ser ut som en skorsten. Vill inte att det ska se ut som ett fult avloppsrör då vi har nyligen renoverat stugan. Bifoga gärna bilder för tips och vad ni har använt er av för material!
 
  • Illustration av tre installationsalternativ för ett förbränningsrör från en Cinderella Comfort, varav ett är överkryssat som ogiltigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Vi monterade vår cinderella som alt 3 och då den är nära vår entré på stugan så ”gömmer” vi den bakom en spaljé men ur en annan vinkel syns den mer. Dock är det ingen naturlig vinkel så det tror jag är hanterbart. Blir kanske att måla den i stugans färg men inget mer.
 
  • Röd stuga med spaljé framför entrén som delvis döljer en cinderella förbränningstoalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anna-Maria29
  • Laddar…
A Anna-Maria29 skrev:
Hej,
Ska installera en Cinderella Comfort i vårt fritidshus. Förbränningsröret kommer vi att dra ut genom väggen och upp antingen genom taket (underspikningen) eller runt själva taket med en vinkel. Se bild 1 eller 3 för de alternativ vi kommer att göra.

Saken är den att jag tycker att röret är så sjukt fult och hade tänkt höra om någon har gjort någon snygg lösning, typ en inbyggnad av panel, eller klätt röret med plåt eller likande så att det kanske ser ut som en skorsten. Vill inte att det ska se ut som ett fult avloppsrör då vi har nyligen renoverat stugan. Bifoga gärna bilder för tips och vad ni har använt er av för material!
hej. Hur gjorde ni till slut? Jag är sugen på att dölja mitt rör på något sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.