bulleribock bulleribock skrev:
Swichat och klart.

Tack ni som arrangerade och gjorde jobbet:heart:
P peroande skrev:
Underbaraste tråden på länge. Snubblade in på den av en slump. Behöver du fler bidrag så pma mig också.

Saknas det eller behövs det mer till någons utlägg - skicka pm till mig.
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Hemmakatten
Jag har ju, som gammal medlem, följt @heimlaga från starten. Skulle gärna vilja sitta framför brasan, dricka ett glas vin och språka med heimlaga.

Vill förstås också bidra med en slant. Väntar på PM.

Visste redan för många år sedan, Tero, att du har ett hjärta av guld.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Såg just denna tråden. Vill gärna vara med att hjälpa Heimlaga i vårt östra grannlän. Skicka ett pm till mej också.

Blir det ett överskott kan ju detta gå till ex.vis Radiohjälpen.
 
B Beemaster skrev:
Såg just denna tråden. Vill gärna vara med att hjälpa Heimlaga i vårt östra grannlän. Skicka ett pm till mej också.

Blir det ett överskott kan ju detta gå till ex.vis Radiohjälpen.
Nä, jag tycker nog att både @TeroM och @Taxture är värda varsin pilsner och varför inte lite Terva-schampo. Lidl hade ju finsk vecka alldeles nyligen, gubevars. För övrigt har jag dricksat 25 spänn till herrarna. Jag kände mig snål, nu känns det bättre.:D
 
  • Gilla
Mekplatsen och 2 till
  • Laddar…
Sen får du @TeroM skicka en lista på alla byggahusare som bidragit, så kan @heimlaga gravera in allas nick på maskinen! :p
 
  • Haha
  • Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Sen får du @TeroM skicka en lista på alla byggahusare som bidragit, så kan @heimlaga gravera in allas nick på maskinen! :p
Det är väl om man ska vara lite allvarlig problemet med sånt här, att det upplevs som ett välgörenhetsprojekt där mottagaren ska känna någon form av tacksamhet. Då ser jag hellre en plakett av slaget Intressantaste hembygdsmaskinist 2021.

Fast nu har jag förstås bara satt mig på en ännu högre moralisk häst. :thinking:
 
  • Gilla
Blåbäret_numero_uno och 7 till
  • Laddar…
Är det inte försent skulle jag också vilja vara med!
Har fått mycket hjälp av heimlaga under åren!
Kanske någon som hoppat av eller om ni behöver jämna ut siffrorna?
 
Jag gör det för att hjälpa en ”likasinnad” som dessutom mer än vill ha maskinen troligen behöver den och garanterat kommer uppskatta och vårda den :D och använda den ;)
Har själv förråden fulla med saker jag en gång velat ha och kanske behövt :cool: skulle gärna tagit rätt på slipen själv men inser att den skulle bli ståendes och förfalla i min ägo…..

För mig visar det här att tillsammans via forumet skapar vi en gemenskap och sammanhållning där vi hjälps åt att lösa problem på olika sätt…….

Det här började med att @TeroM bytte tak på sitt förråd….. frågade efter intresse på den gamla takplåten, jag behövde den till en läckande container…… vi pratade om slipen och så började ”bollen” att rulla ;)

@PNO har ett stort maskinskruvstycke vi ska försöka få ner från norra Roslagen till södra Stockholm för att få med på samma frakt.

Kanske är läge för en ”hjälptråd”?
Där vi kan hjälpa varandra med sånt som annars bara blir liggandes……..
 
  • Gilla
arkTecko och 15 till
  • Laddar…
Kanske en hjälptavla (t ex under Radannonser-delen) där man kan lägga ut både prylar/tjänster man har tillgängliga och fråga efter prylar/tjänster?

Om den skapas så har jag några saker att bidra med...
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Helt missat detta men kan inte tänka mig något bättre syfte än att få maskinen till heimlaga, så behövs fler bidrag är jag med.
 
Jag är också gärna med på ett litet hörn.
 
Snyggt jobbat @TeroM & @Taxture
Jag har swishat nu.

En liten blänkare till @heimlaga också.
Jag har ingen aning om vem du är, men när vi står ute vid vårt timrade torp och söker efter lösningar på diverse problem så hamnar vi ofta i någon gammal BH-tråd där du delat med dig av din kunskap. Så när man får chansen att ge lite tillbaka så är det givet. Jag tror det kallas karma :giggle:
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 12 till
  • Laddar…
P
Bidrar gärna med en slant för frakten :)
 
Kramla
Jag e självklart med på frakt, klart gubben ska få en fin maskin(y)
//Kramla

(läste nu tråden efter skickat meddelande att det ev är försent, om inte så skicka pm)
 
Redigerat:
En uppdatering knappa en dag efter inkasso PM utskicket,

81 som ville vara med och bidra, 76 som gjort det och vi är hemma, med viss marginal, vad det gäller kostnaden för frakten :).

@Litengubbe , du behöver skicka ett PM till mig för att jag skall kunna skicka Swish informationen till dig.
@Andreas_kalmar , är du Andreas Gxxxxxxx så jag kan checka av dig på listan?

De återstående 4 får ett tag till på sig, en del har ett liv utanför BH forumet med har jag hört:oops:

Tack även till alla som ville hoppa på efter snöret drogs men då vi har täckning nu känns det onödigt att samla in extra för samlandets skull. Bättre ni spar det till andra tillfällen när hjälp behövs som @FredrikR s Musikhjälpen aktivitet som brukar dyka upp i december.
 
  • Gilla
  • Älska
Fartland och 33 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.