Vi blev väldigt festa vid smålandsvillans villor  ;), villa Västervik & villa Kalmar.
Men.... Vi skulle vilja ha takupan på framsidan istället för på baksidan, någon som vet om man bara kan byta sida på den?

Har ni erfarenhet? Allt av intresse gällande dessa villor!

Tack för mig!
 
Jag har fått svaret från säljaren i Västerås att på Västervik sätter de bara takkupan på baksidan. Dvs från fabrik kan man inte få den någon annanstans. Däremot verkar det som att man själv kan sätta en på framsidan, men det kräver ju att man anlitar en annan snickare för det jobbet.

/JB
 
Du kan välja fritt åt vilket håll du vill ha takkupan, alla katalogbilderna är ju med takkupa på framsidan. Men vi valde på baksida då det gav den bästa planlösningen på ovanvåningen.
 
Åtminstone på villa Västervik är baksidan det enda alternativet, tyvärr.
Då tror jag att vi verkligen har en säljare som prövar Smålandsvillans tålamod ... men enligt honom var det helt kört att via fabriken få takkupan på framsidan. Det gick inte heller att få den litet förskjutet åt ett eller annat håll ...
mvh fiddeli
 
klubbsson skrev:
Du kan välja fritt åt vilket håll du vill ha takkupan, alla katalogbilderna är ju med takkupa på framsidan. Men vi valde på baksida då det gav den bästa planlösningen på ovanvåningen.
Om man tittar på deras hemsida så får jag känslan av att det är bara Lammhult och Nybro som har takkupan på framsidan, det ser man även på planskissen för övervåningen, bilden på resterande hus där takkupan syns är huset avbildat från baksidan av huset.
 
Är takkupan med som standard i villorna eller som tillval?

/Olle
 
ollefisk skrev:
Är takkupan med som standard i villorna eller som tillval?

/Olle
Takkupa är ett tillval, kostar 56100:- med spröjs.
 
impossible skrev:
Takkupa är ett tillval, kostar 56100:- med spröjs.
Då är det som jag trodde. Kataloger brukar alltid försöka lura kunderna, de visar alltid tex hus med en massa "tillbehör" utan att informera att bilden inte är ett standardhus. :mad:

Olle
 
hej! jag ska bygga villa västervik och undrar om det är någon som har bygg själv badrumet,vad kan detta kosta om man ska kakla!
 
fiddeli skrev:
Åtminstone på villa Västervik är baksidan det enda alternativet, tyvärr.
Då tror jag att vi verkligen har en säljare som prövar Smålandsvillans tålamod ... men enligt honom var det helt kört att via fabriken få takkupan på framsidan. Det gick inte heller att få den litet förskjutet åt ett eller annat håll ...
mvh fiddeli
Vilken tur vi har. Skall ha takkupa på "baksidan" (motsatt sida som entre'n). Förhoppningsvis kommer via att se Vänern från kupan.

Om det nu blir villa Västervik!!??
Vill ha vattenburen golvvärme. Gillar inte radiatorerna.

Se på annat ställe om SMV fyllda krypgrund. Synpunkter?

Mvh
POB
 
Lester

Hur långt har du kommit med Västervik?
Skulle vilja ha direktkontakt

POB/0708430102
 
lester skrev:
hej! jag ska bygga villa västervik och undrar om det är någon som har bygg själv badrumet,vad kan detta kosta om man ska kakla!
Lester,

Kolla på "Vem bygger med Smålandsvillan?" på detta forum.
Kristal har ett inlägg daterat 2007-04-05

Mvh
POB
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.