Bara för att lägga till ytterligare huvudbry för dig. Med tanke på att det är en konstruktion som är ämnad för Polen och Polska klimat så är det troligtvis inte dimensionerat för att klara de snölaster som finns här i Sverige. Finns det någon spec på det garaget du tänkt köpa så kan du jämföra med de laster som garaget bör klara i respektive zon här: https://www.boverket.se/sv/byggande...a-har-anvander-du-eks/karta-med-snolastzoner/

Är det dimensionerat för lägre last än där du bor så är tyvärr risken att det inte kommer klara vikten av snö som lägger sig och helt enkelt braka ihop.
 
Går det inte sprayfoama det där garaget? Löser en del knutar ur fukt och värmeperpektiv som flera andra nämnt tänker jag.
 
  • Gilla
Andreas wagner
  • Laddar…
Jag har sett några sådana liknande plåt-byggsatser. Det är riktiga sladder-skjul, en höststorm och man får ha tur om det står upp. Men det beror på vad man vill ha.
Jag har själv trångt om garage just i vinter och har varken tid eller plånbok till ett riktigt extra garage/skjul/förråd. Så jag sneglar just nu på ett rejält garage tält från dancover. Har kollat på några sådana uppsatta och de verkar till synes iaf rimliga.
Det kan vara ett alternativ om du klarar dig utan isolering.
 
B
G guggen skrev:
Jag har sett några sådana liknande plåt-byggsatser. Det är riktiga sladder-skjul, en höststorm och man får ha tur om det står upp. Men det beror på vad man vill ha.
Jag har själv trångt om garage just i vinter och har varken tid eller plånbok till ett riktigt extra garage/skjul/förråd. Så jag sneglar just nu på ett rejält garage tält från dancover. Har kollat på några sådana uppsatta och de verkar till synes iaf rimliga.
Det kan vara ett alternativ om du klarar dig utan isolering.
Håller med! Känns som en dålig kompromiss.

Nog bättre att ta ett garagetält på grusad
yta under en period, och sedan bygga ett riktigt garage istället när tid/pengar finns istället för att kompromissa med denna budgetlösning.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.