Jag håller på att göra en vägghängd tallrikshylla i Alm och björk, men är osäker på val av ytbehandling. Hade från början tänkt måla med mossgrön färg (Rust-oleum chalky finish, Bramwell) men kanske det blir snyggaree att bara olja in den? Tips mottages tacksamt

Vägghängd tallrikshylla under konstruktion i alm- och björkträ i verkstaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ej färdigställd vägghängd tallrikshylla i träslagen Alm och björk på verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Snygg hylla. Personligen hade jag nog inte riktigt trivts med de mixade träslagen i en oljad variant. Tror framförallt det genomgående ändträt från björken hade stört mig. Hade den varit min hade jag målat den som du ursprungligen tänkte.
 
  • Gilla
ergonomen
  • Laddar…
Det slutade med att jag målade den.

Väggmonterad hylla med vitmålade räcken och blåvita tallrikar ovanför en golvlampa och växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålad tallrikshylla med blåvita dekorativa tallrikar och vita maträtter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pyro
  • Laddar…
JohnnyKeba JohnnyKeba skrev:
Det slutade med att jag målade den.

[bild]
[bild]
Tror det var ett bra val. Är ju svårt att veta hur den blivit med bara olja iofs, men den blev väldigt snygg målad.
 
P pyro skrev:
Tror det var ett bra val. Är ju svårt att veta hur den blivit med bara olja iofs, men den blev väldigt snygg målad.
Tack! Jag tror också att det var rätt val. Passar bra mot porslinet.
 
JohnnyKeba JohnnyKeba skrev:
Tack! Jag tror också att det var rätt val. Passar bra mot porslinet.
Precis. Nu är fokus på porslinet, med en stilig hylla som inramning. En oljad hylla hade försökt ta mer plats vilket nog lätt sett plottrigt ut. Blev mycket stiligt så här.
 
  • Gilla
JohnnyKeba
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.