Skumpe
Vi letar efter större kyl och frys. De flesta verkar ligga på runt 350-390 liter men jag hade gärna haft en 400+ på kylsidan. Frysen naturligtvis mindre volym men ändå större än normalt.

De vi har hittat som är större ser ut såhär:

https://www.bosch-home.se/produktli...taende-kylfrysar-med-frysen-nedtill/KGN49MIEA

Dessa är 203cm höga och 70 cm breda men de är kombinerade kyl och frysar.

Var hittar jag en kyl och frys med ungefär dessa mått men där de inte är kombinerade apparater utan en fristående kyl och en fristående frys?
 
BirgitS
A
Skumpe Skumpe skrev:
Vi letar efter större kyl och frys. De flesta verkar ligga på runt 350-390 liter men jag hade gärna haft en 400+ på kylsidan. Frysen naturligtvis mindre volym men ändå större än normalt.

De vi har hittat som är större ser ut såhär:

[länk]

Dessa är 203cm höga och 70 cm breda men de är kombinerade kyl och frysar.

Var hittar jag en kyl och frys med ungefär dessa mått men där de inte är kombinerade apparater utan en fristående kyl och en fristående frys?
Porkka har
 
Skumpe
BirgitS BirgitS skrev:
Prisjakt listar 7 fristående kylar som har minst 400 l: [länk]
Sen finns det väl fler villkor som pris och storlek som du väl vill ta hänsyn till också.
Jag kollade några av dessa och ingen av dom har 400+ utan är fellistade.
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
Skumpe
electroluxaren skrev:
Porkka har
Ett problem är att dessa kylar låter runt 60 db och "vanliga" runt 35 db. Så det motsvarar väl runt tio gånger högre ljudvolym om jag förstår saken rätt.
 
A
Skumpe Skumpe skrev:
Ett problem är att dessa kylar låter runt 60 db och "vanliga" runt 35 db. Så det motsvarar väl runt tio gånger högre ljudvolym om jag förstår saken rätt.
Det kan säkert stämma med en logaritmisk skala.
Men samtidigt då är ju många som vittnar här på forumet att allt låter mycket mer än 35dbA. Vill du ha det tystare så sätter du kompressorn på utsidan
 
Skumpe
electroluxaren skrev:
Det kan säkert stämma med en logaritmisk skala.
Men samtidigt då är ju många som vittnar här på forumet att allt låter mycket mer än 35dbA. Vill du ha det tystare så sätter du kompressorn på utsidan
Utsidan av huset menar du? Det är ganska svårt i köket, kyl/frys står mot en innervägg utan omedelbar närhet till yttervägg.

Jag sökte liksom efter kyl och frys som är kanske 20% större än normalt men efter rätt mycket efterforskning visar det sig att man direkt kommer in i kommersiella segmentet där ett problem är att de ofta kräver 13A eller 16A (går att ordna) men de låter otroligt mycket mer än konsumentkylar/-frysar.

Om någon hittar en tyst och stor kyl/frys är jag fortfarande intresserad.
 
A
Skumpe Skumpe skrev:
Utsidan av huset menar du? Det är ganska svårt i köket, kyl/frys står mot en innervägg utan omedelbar närhet till yttervägg.

Jag sökte liksom efter kyl och frys som är kanske 20% större än normalt men efter rätt mycket efterforskning visar det sig att man direkt kommer in i kommersiella segmentet där ett problem är att de ofta kräver 13A eller 16A (går att ordna) men de låter otroligt mycket mer än konsumentkylar/-frysar.

Om någon hittar en tyst och stor kyl/frys är jag fortfarande intresserad.
Kompressorn kan du ju sätta 15m bort
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
Denna har vi på 1200L, älskar den!
[länk]
Fast de ljuger den är "bara" på 1161 liter ju inte 1200 liter!:rofl: Sen saknar den ju nått så basalt som ägghållare i dörren och hur är det tänkt man ska ha frysen någonstans?:surprised: Måste vara ett helvete att hantera med tanke på 171 Kg vikt!:surprised:
 
Skumpe
electroluxaren skrev:
Kompressorn kan du ju sätta 15m bort
Det är bra men du tänker den ska fungera med telepati eller du förstod inte vad problemet är?
 
Skumpe
De
sir_daniel sir_daniel skrev:
Denna har vi på 1200L, älskar den!
[länk]
Det hade sett jävligt skumt ut med hörnkyl där. Men det hade väl gått. Men jag är ute efter kanske 500 liter, inte 1200.
 
A
Skumpe Skumpe skrev:
Det är bra men du tänker den ska fungera med telepati eller du förstod inte vad problemet är?
Vet inte vilka förmågor du har.
 
  • Haha
BirgitS
  • Laddar…
J Joakim Ågren skrev:
Fast de ljuger den är "bara" på 1161 liter ju inte 1200 liter!:rofl: Sen saknar den ju nått så basalt som ägghållare i dörren och hur är det tänkt man ska ha frysen någonstans?:surprised: Måste vara ett helvete att hantera med tanke på 171 Kg vikt!:surprised:
den är modulbyggd med snabbfästen.
Golv, tak, baksida, sidor allt går att demontera på plats. Service så tar du ur hyllorna och med 6st snabbfästen tar loss bakstycket där kompressor, försångare, kondensor osv sitter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.