Hejsan! Håller på att bygga carporten. Bygger med plintar med 115 mm plintjärn med en limträpelare sitter. Jag tycker dock att de är lite gungiga. Har lämnat ca 0,5-1cm luft under skon.

Min idé är att fylla utrymmet under skon mot plinten med betong för att få det stumt

Någon som har en bättre idé?

Byggnaden är ca 11 m lång och 6 m bred. Betongpannor och råspont-tak.

Håller på och lägger råspontem…

Tack!
 
  • Underkonstruktion av carport med limträpelare, plintar och påbörjat råspont-tak mot hus och träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grund av carport med plint och limträpelare, luft mellan plintskon och plint, i grusområde med bakgrund av stolar och bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur djupt sitter plintarna? Och har du packat med grus under dom? Och sitter dom på frostfritt djup för övrigt, annars kan dom skjuta på vintern, underskatta inte is.
 
M MattEri skrev:
Hur djupt sitter plintarna? Och har du packat med grus under dom? Och sitter dom på frostfritt djup för övrigt, annars kan dom skjuta på vintern, underskatta inte is.
Hej!

De är djupt, på stenbädd, sedan är det först ca 40 cm betong med armering i botten, en 50*50 cm ca stor platta. På den står pelaren med tre armeringsjärn plus själva skon. Det är inte någon rörelse i själva plinten tack och lov :)
 
Om plinten är stumm är mitt förslag att borra ytligare 2 hål i skon och dra i fransk träskruv och se om det hjälper. Om inte så är nog stolpskon i sig lite klen
 
M MattEri skrev:
Om plinten är stumm är mitt förslag att borra ytligare 2 hål i skon och dra i fransk träskruv och se om det hjälper. Om inte så är nog stolpskon i sig lite klen
det låter som en lösning. Ska stabilisera upp hörnet också. Blir bra. Tack för att du tog dig tid att svara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.