Det är dags att fräscha till taket på garaget. Huset är från 1973 men jag är osäker på vad för färg jag skall använda. Är plåten bara zinkad eller är den kanske plastad. Kan jag måla med Beckers takfärg oavsett eller ja jag vet inte något om plåttak.

Tacksam för förslag.

Närbild på ett slitet garageplåttak med avflagad rödfärg och synlig underliggande zinkad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och coroflexen fungerar på ”allt”? Poängen är att jag inte begriper det där med plastisol. Hur vet jag om jag har det och behöver jag göra något särskilt i så fall?
 
Det är plastisolen som släpper från ditt tak.
Se till att få bort så mycket som möjligt, högtryckstvätt med roterande jetstrålemunstycke funkar att få bort mycket med. Skrapa och stålborsten funkar också.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Jag har tillbringat en stor del av dagen med att ta bort lös färg med spatel och borste. Sedan skulle jag spola med högtryck för att både göra rent och få bort en del lösa flarn som satt svårt till.
Men maskinen läckte och det visade sig att o-ringen var trasig. Så det blev besök på byggmarknad. Men nu är taket rent och redo för grundmålning, en dag försenad.
 
Fario Fario skrev:
Jag har tillbringat en stor del av dagen med att ta bort lös färg med spatel och borste. Sedan skulle jag spola med högtryck för att både göra rent och få bort en del lösa flarn som satt svårt till.
Men maskinen läckte och det visade sig att o-ringen var trasig. Så det blev besök på byggmarknad. Men nu är taket rent och redo för grundmålning, en dag försenad.
Du behöver inte grundmåla om du använder Coroflex
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.