Jag har en trött gräsklippare som skulle behöva en service. Tyvärr verkar dekalerna där modellen en gång stod tappat sin text. Är det någon som kan identifiera denna B&S motor så jag kan köpa servicedelar?

Gräsklippare med sliten B&S motor övervuxen med gräs, behöver modellidentifiering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en smutsig Briggs & Stratton motor på en gräsklippare med slitna dekaler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nerbild av en använd Briggs & Stratton gräsklipparmotor med sliten dekal och utan tydlig text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sliten gräsklippare på en röd matta med släta dekaler där texten är borta, behov av identifiering för service.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en smutsig Briggs & Stratton gräsklipparmotor med en Magnetron-tändspole, modelltext saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en sliten Briggs & Stratton gräsklipparmotor som behöver service.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

A
Z ZipLock skrev:
Jag har en trött gräsklippare som skulle behöva en service. Tyvärr verkar dekalerna där modellen en gång stod tappat sin text. Är det någon som kan identifiera denna B&S motor så jag kan köpa servicedelar?

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
champion RJ19LM.
luftfilter ska jag kolla upp..
olja sae30, går med 10w30.0.6L
har en jag med(y)
 
Redigerat:
är väl en quantum motor? Finns två olika luftfilter. Du har nog det senare. Ser nyare ut än min.
 
A
S Stefan1972 skrev:
är väl en quantum motor? Finns två olika luftfilter. Du har nog det senare. Ser nyare ut än min.
stämmer bra det..
 
Maskintok skrev:
champion RJ19LM.
luftfilter ska jag kolla upp..
olja sae30, går med 10w30.0.6L
har en jag med(y)
Kan du kolla upp luftfiltret? Skulle vilja köpa ett och ha med till sommarstugan.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Z ZipLock skrev:
Kan du kolla upp luftfiltret? Skulle vilja köpa ett och ha med till sommarstugan.
LUFTFILTER BRIGGS & STRATTON QUANTUM, 625-675, 491588
Bör vara det.. (y)
 
  • Gilla
ZipLock
  • Laddar…
Fortsätter på samma gräsklippare och startmojängen i bilden nedan verkar vara trasig. Vad heter en sådan och var kan man beställa en ny eller reservdelar?

Hand håller en gräsklipparstartare med synliga skador på mekanismen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Z ZipLock skrev:
Fortsätter på samma gräsklippare och startmojängen i bilden nedan verkar vara trasig. Vad heter en sådan och var kan man beställa en ny eller reservdelar?

[bild]
startapparat.
Går att googla på startapparat Briggs..
Återkommer med info..
 
  • Gilla
ZipLock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.