Okej. Ska kolla vad jag kan hitta

QUOTE="mackan_kal, post: 4377022, member: 75663"]På min husqvarna pro flex 21 så hade givaren för att klippdäcket är uppfällt hamnat lite ur läge, så den startade inte av den anledningen. Kolla så den funkar, satt längst nere vid spakinfästningen på min.[/QUOTE]
 
Jag har för mig att motorn kommer ifrån en gammal murray.

Maskintok skrev:
näpp finns ingen tillverkad till dessa bakaxlar.
Men går ju att göra annan lösning om man nu vill ha laddning.. går fint med en generator monterad på remmen vid växellådan.

inte en aning villken motor som TS har..
Däremot så tyckte jag mig känna igen elkablarna ifrån en tidig serie Briggs till stiga park. de hade just denna lösningen med likström som bo beskrev..
Men de motorerna som jag beskrev idag 2021 är av samma typ av generator som du finner på en cykel idag. eller om de ens kallas så... :thinking:
.. nav någonting... Man kan inte minnas allt och framförallt det som är helt ointressant... ;)
 
A
A Apbt skrev:
De är ju inte originalmotorn som sitter i. Jag har bytt den från en annan åkgräsklippare med lysen.
just.. det var ju det jag förstod..
 
A
A Apbt skrev:
Jag har för mig att motorn kommer ifrån en gammal murray.
åktraktor?
 
Jäpp. Den va brun vinröd gul har jag för mig om de säger dig nått säkert 20 år gammal

Maskintok skrev:
åktraktor?
 
A
A Apbt skrev:
Jäpp. Den va brun vinröd gul har jag för mig om de säger dig nått säkert 20 år gammal
Jo då tyvärr.. :crysmile::crysmile:
 
du vet inte vad de kan vara för fel på min rider då som inte går att starta med nyckeln?

Vart på plinten ska jag sätta laddkablarna?




QUOTE="Maskintok, post: 4378085, member: 433451"]Jo då tyvärr.. :crysmile::crysmile:[/QUOTE]
 
Håller du foten på bromsen när du ska starta?...sitter ju en säkerhetsbrytare där med...
Minns inte helt men på vissa rider modeller sitter det en extra nöd-stop någonstans...röd knapp typ...
Annars kan de va startrelät? Dött batteri kanske?(trasiga celler)
 
Jag håller ner pedalen när jag startar, de är nytt batteri som jag laddar helatiden.
Motorn startar när jag kör batteri å direkt på startmotorn. Men när jag har motorn igång, klippbordet uppfällt, växelspaken på neutral ( där måste den vara dör att kunna starta) och lägger i P-bromsen sen när jag reser mig upp så dör maskinen. De gjorde den inte innan?

jag vet inte om de har med den neutral grejen att göra då den kanske inte känner av att jag har lagt i den samt att den inte vill starta?

T trojlee skrev:
Håller du foten på bromsen när du ska starta?...sitter ju en säkerhetsbrytare där med...
Minns inte helt men på vissa rider modeller sitter det en extra nöd-stop någonstans...röd knapp typ...
Annars kan de va startrelät? Dött batteri kanske?(trasiga celler)
 
A Apbt skrev:
Jag håller ner pedalen när jag startar, de är nytt batteri som jag laddar helatiden.
Motorn startar när jag kör batteri å direkt på startmotorn. Men när jag har motorn igång, klippbordet uppfällt, växelspaken på neutral ( där måste den vara dör att kunna starta) och lägger i P-bromsen sen när jag reser mig upp så dör maskinen. De gjorde den inte innan?

jag vet inte om de har med den neutral grejen att göra då den kanske inte känner av att jag har lagt i den samt att den inte vill starta?
Då känns det ännu mer som att det är givaren för klippdäcket, det är väl det enda som gör att maskinen stoppar när du reser dig?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
M mackan_kal skrev:
Då känns det ännu mer som att det är givaren för klippdäcket, det är väl det enda som gör att maskinen stoppar när du reser dig?
stolsbrytare, aggregats brytare, pedalbrytare,
växel brytare...
 
Ja, jag tror de. Då bör de gå någon kabel från växelspaken till någon brytare eller sitter de en brytare direkt på tro?

M mackan_kal skrev:
Då känns det ännu mer som att det är givaren för klippdäcket, det är väl det enda som gör att maskinen stoppar när du reser dig?


[
QUOTE="mackan_kal, post: 4378488, member: 75663"]Då känns det ännu mer som att det är givaren för klippdäcket, det är väl det enda som gör att maskinen stoppar när du reser dig?[/QUOTE]
 
A
A Apbt skrev:
Ja, jag tror de. Då bör de gå någon kabel från växelspaken till någon brytare eller sitter de en brytare direkt på tro?





[
QUOTE="mackan_kal, post: 4378488, member: 75663"]Då känns det ännu mer som att det är givaren för klippdäcket, det är väl det enda som gör att maskinen stoppar när du reser dig?
[/QUOTE]

spaken slår ihop en brytare som sitter under kåpan..
 
  • Gilla
Apbt
  • Laddar…
En hand håller en microbrytare från en växelspak, synligt slitage på en sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en microbrytare framför ett däck, sladd och gula arbetsbyxor syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då va problemet löst. De va knappen till microbrytaren i växelspaken Närbild av en microbrytare i en växelspak, fastsatt med skruvar och med en synlig slitning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
som hade fastnat. Vände på den då ena sidan va sliten så nu funkar den igen! Tack alla som har Engagerat sig!

nu ska jag ta tag i vart laddkablarna ska sitta med
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
A Apbt skrev:
[bild] [bild] Då va problemet löst. De va knappen till microbrytaren i växelspaken [bild] som hade fastnat. Vände på den då ena sidan va sliten så nu funkar den igen! Tack alla som har Engagerat sig!

nu ska jag ta tag i vart laddkablarna ska sitta med
se där. (y)
bra jobbat
 
  • Gilla
Apbt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.