Magnus Filip skrev:
Den vanliga cykeln var bra på alla sätt. Men hybriden och speciellt racern var det problem med.
Vad menar du med vanlig cykel, är det också en elcykel?
Jag är också intresserad av en elcykel som inte blir tungtrampad över 25 km/h. Den rullar ju lätt, men är tungtrampad pga att motorn i pedalnavet inte frikopplar.
Det är så dumt så man man misstänka att någon myndighet (återigen) har gjort en omotiverad bokstavstolkning av nån lag.
 
Nej, det är ett konstruktionsval. Navmotorer har frihjul i dag.
 
A
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad menar du med vanlig cykel, är det också en elcykel?
Jag är också intresserad av en elcykel som inte blir tungtrampad över 25 km/h. Den rullar ju lätt, men är tungtrampad pga att motorn i pedalnavet inte frikopplar.
Det är så dumt så man man misstänka att någon myndighet (återigen) har gjort en omotiverad bokstavstolkning av nån lag.
Japp, menar det.

Har nu beställt en elcykel, en hybrid fast lite mer som montainbike. Med den kan man själv programmera via en PC.
Lite chansning för har inte kunnat provcykla eller ens sett den och hoppas den går att koppla upp. Men väl kalkylerad risk. Hoppas det går bra. Kommer i januari.
 
Är det någon som har testat Zipforce? Har en rätt ny vanlig cykel och har inte plats för en elcykel också, så blev nyfiken när jag såg reklamen om en motor man kan installera i efterhand och ta bort när den inte används.
 
Det kanske det är, jag har tyvärr inte koll. Men min fråga kvarstår - om det är någon som testat. 6500 kr känns lite mycket utan mer än anonyma omdömen på företagets egen hemsida att gå på.
 
A
useless useless skrev:
Det är väl ett gammalt koncept?

[bild]
[länk]
Det är en påhängsmotor. Fanns som tillbehör på 50-60 talet nån gång. Tror inte det blev nån succé direkt.
 
A
1 16386 skrev:
Är det någon som har testat Zipforce? Har en rätt ny vanlig cykel och har inte plats för en elcykel också, så blev nyfiken när jag såg reklamen om en motor man kan installera i efterhand och ta bort när den inte används.
Haha. Kollade det. Smart! Men det behöver man nog utvärdera själv en del. Undrar om detta verklugen kan funka? Också torrt, blött, höstlöv, grus, vinter?
 
A
useless useless skrev:
Det är väl ett gammalt koncept?

[bild]
[länk]
Fartvindsturbo minsann! :p
 
Magnus Filip skrev:
Haha. Kollade det. Smart! Men det behöver man nog utvärdera själv en del. Undrar om detta verklugen kan funka? Också torrt, blött, höstlöv, grus, vinter?
Visst är det smart - om det funkar! Jag tror inte att jag skulle använda den när det är dåligt väder, utan mer för längre turer under det varmare halvåret. Till jobbet funkar det bra med bara benkraft.
 
A
1 16386 skrev:
Visst är det smart - om det funkar! Jag tror inte att jag skulle använda den när det är dåligt väder, utan mer för längre turer under det varmare halvåret. Till jobbet funkar det bra med bara benkraft.
Hade en Solex moped för länge sedan. Den var min morsas från början.
Tillverkad i Frankrike och hade framhjusdrift. Superbra och supersmart. Förbrukade i princip ingen bensin alls kommer jag ihåg. Enormt driftsäker. Startade alltid för man trampade igång den.
Tog bensinen slut så trampade man sig fram.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.