SKall strax byta panna och funderar på hur man skall duscha under de dagar man blir utan varmvatten...
(skall ställa iorning det gamla pannrummet så det dröjer några dagar extra)

Borde det inte finnas en "camping"-dusch man kan köpa?
En liten beredare, 220V, portabel?

Har sökt på nätet men inte hittat något, har ni några tips?
 
Snälla grannar?

Jag tror det är bättre att man satsar på att fixa pannrummet så fort som möjligt istället för att bygga dyra nödlösningar för den vecka det tar.

Hygienen kan man ju lösa med hjälp av att koka upp lite vatten i köket. 3 liter kokande vatten och sju liter kallvatten ger en hink rätt så bra tempererat vatten. Ha en större skopa för att kunna ösa vattnet över dig med och gå sedan in i duschen/badkaret för tvätt. Det utrymmet har ni ju kvar i alla fall, och avloppet fungerar.

Jag skulle jag vänta tills det blir mer stadigt högre temperaturer utomhus, för huset lär kylas ut rätt så snabbt utan panna om det blir kallt. (Även om det den här veckan varit ganska varmt är det flera minusgrader på nätterna).
 
Utnyttja polare, föräldrar, svärföräldrar, jobbet, idrottsplatsen etc.

Annars har Classe en campingdusch på 5L för ca 400 pistoler. Koka upp vatten och blanda med kallvatten i behållaren, pumpa upp tryck och duscha. Funkar förvånansvärt bra, men det blir inga långduschar. Jag har en själv i bastun uppe vid stugan.
 
Duchade kallt när jag bytte panna i somras, vattnet går ca två meter ovan jord innan duschen. Det var, ehhh..., karaktärsdanande...
Tror på campingduschen eller grannar-jobbet-svärmor, är det bara några dar så blir det för mycket stök med tillfälligt varmvatten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.