Hej på er,

jag ska byta ut mina downlights utomhus då dessa är dåliga och vissa bara lyser. Men nu stötte jag på ett bekymmer. Det sitter en Philips Xitanium driver 9137 100 536 vid varje downlight. Problemet är att jag har aldrig stött på en sån kontakt tidigare som sitter i den. (Bifogar bilder)

Någon som vet hur man öppnar upp den orangea kontakten och sätter i en ny kabel? Den sitter nämligen fast.



Med vänlig hälsning,
Jesper


Philips Xitanium LED-driver med orange kontakt och teknisk specifikationsetikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en Philips Xitanium driver med orange kontakt för downlights synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
W webtomten skrev:
Hej på er,

jag ska byta ut mina downlights utomhus då dessa är dåliga och vissa bara lyser. Men nu stötte jag på ett bekymmer. Det sitter en Philips Xitanium driver 9137 100 536 vid varje downlight. Problemet är att jag har aldrig stött på en sån kontakt tidigare som sitter i den. (Bifogar bilder)

Någon som vet hur man öppnar upp den orangea kontakten och sätter i en ny kabel? Den sitter nämligen fast.



Med vänlig hälsning,
Jesper


[bild] [bild]
Tryck in kabeln i den orangea kontakten så är det klart, den fastnar av sig själv. Snabbkontakt. När du vill ta bort kabeln trycker du ner en smal skruvmejsel i hålet på ovansidan så hårt att du kan dra ut kabeln
 
Tack, det var så enkelt alltså? Jag tryckte i hålet och jag testade även att bara peta in kablarna men inget hände. Misstänker att jag får trycka ännu hårdare där uppe då.
 
W webtomten skrev:
Tack, det var så enkelt alltså? Jag tryckte i hålet och jag testade även att bara peta in kablarna men inget hände. Misstänker att jag får trycka ännu hårdare där uppe då.
Du trycker i hålet med en mejsel när du ska ta bort kabeln men inte när du ska ha in den nya
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.