Har renoverat en toalett i våras med Ebeco golvvärme och termostat. Nu när jag vill ha golvvärme påslaget så är standardinställningen 22grader. Men det ger ingen effekt på värmen i golvet utan jag höjer med pilarna till 24 vilket gör att golvet känns tillräckligt varmt. Men den hoppar hela tiden tillbaka till 22grader när jag kollar efter en stund (ett par timmar), hur ändrar jag grundtemperaturen till 24 istället för 22 som den vill tillbaka till?

Har Eco läget påslaget vilket sänker 5grader mitt på dagen när man ej är hemma.
 
  • EBECO termostat inställd på 24 grader för golvvärme på en renoverad toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Att den hoppar tillbaka till 22°C är för att det är 22°C i golvet. F=golv. Ställ den på 24°C och vänta.
 
Satte den på 24 igår kväll och det kändes varmt I golvet när jag gick och la mig men nu på morgonen står den igen på 22 grader och kallt på golvet. Så det måste ju vara någon inställning som gör att den automatiskt väljer 22 grader efter ett tag?
Jag vill ha 24 konstant för att känna värmen på golvet.
 
Jag har haft den termostaten tidigare. Vill minnas att den har en inställning för om den ska känna av både luften och golvet eller bara golvet. Tror det var R & F. Stäng av R och kör endast med F
 
Termostaten har också schemaläge för att kunna välja temperatur per dag. Detta kan förklara varför termostaten på ny dag återgår till det tidigare värdet.

Se i manualen under "Program för hemmiljö".
 
Kör enbart med F.

Försöker läsa i manualen men det går bara välja hemmamiljö vilket menas att den sänker temperaturen med 5 grader mellan 8.30-15.30 (vilket är bra) men den sänker ju från 22 till 17 och inte från 24 till 19 som den borde om jag valt 24? Så här står det om förinställt värde:

Men står inte hur man ändrar förinställt värde utan man ska bara trycka på pilarna för att ändra temperatur, men den hoppar ju tillbaka till 22.

Skärmdump av manual för programmerbar termostat med instruktioner för att justera hemprogrammet och temperaturinställningar.

Är det detta man måste göra? Alltså programmera VARJE dag med en temperatur och tid? Låter ju sjukt bara för att höja 2 grader som det korrekta värdet...
 
Du kan även återställa hela termostaten och börja om får början vilket kan vara klokt.
Ladda ner manualen som .pdf
 
G gurrigurri skrev:
Kör enbart med F.

Försöker läsa i manualen men det går bara välja hemmamiljö vilket menas att den sänker temperaturen med 5 grader mellan 8.30-15.30 (vilket är bra) men den sänker ju från 22 till 17 och inte från 24 till 19 som den borde om jag valt 24? Så här står det om förinställt värde:
[bild]
Men står inte hur man ändrar förinställt värde utan man ska bara trycka på pilarna för att ändra temperatur, men den hoppar ju tillbaka till 22.

[bild]

Är det detta man måste göra? Alltså programmera VARJE dag med en temperatur och tid? Låter ju sjukt bara för att höja 2 grader som det korrekta värdet...
Lite knöligt, men det var så jag gjorde till slut. Man önskar ju att en tid kunde tillämpas för flera dagar. Men men, man gör det en gång. Set it and forget it ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.