Jag undrar nyfiket om alla kör samma kulör på garage som hus eller om ni vågat "bryta" av till något helt annat och isåfall hur/vilken färg?
Vi ska ha ett sandfärgat puts på huset men garaget behåller vi i trä, funderar på att måla det i samma färg men tankarna finns där att kanske bryta av helt, antingen ha det i samma brutna vita som foder och dörrar på hus eller att ha "ombytt" dvs vitt garage med sandfärgade lister. Någon idé och tanke om det är klokt?

mvh
 
utan att själv ha någon erfarenhet om det så tyckte jag det lät som en väldigt rolig idé, tror det kan bli hur snyggt som helst
 
Cyklar varje dag förbi ett hus som och garage där de gjort på det sättet med blått/vitt. Det ser bra ut så varför inte.
 
Vi har ett vitt hus och hade mycket vägg-takfärg över sedan huset byggdes, så jag målade mitt garage i NCS 0502Y dvs "Stockholmsvit".Sedan köpte jag Biltemas verktygstavlor som målades klarröda med servalack och slutligen går 2 olika breda ränder runt om i garaget på väggarna.Blev rätt ljust och fint.Om det skulle bli smutsigt mm har jag ca 30 liter färg kvar.
Billigt och bra!
Inget märkvärdigt men lite inspiration kanske...
 
  • garage.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter (tyvärr inte nystädat)....
 
  • Garage 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt. Pepppe
Insirerande:)

Låter intressant det där med att byta kulörer. Nån som har bilder på hur det kan se ut
 
Vi kommer ha samma färg på garage som hus!
 
Vi ska ha putsad fasad men trägarage så även om vi anänder exakt samma färgkod/kulör så kommer de nog aldrig ändå att se riktigt lika ut..putsytan gör att det blir skuggor och gör att färgen upplevs mörkare/annorlunda än på träyta som är mer platt/glansig. Så just därför funderar vi på att använda helt annan färg, antingen betydligt ljusare eller betydligt mörkare, eller bryta av med samma off-whitw kulör som huset vindskivor är målade i....och låta garagets vindskivor och "ramar" vara målade i samma sandfärg som huset. Sitter och skissar vareviga dag men vet inte hur vi ska göra än, har inte bestämt oss. Vi har lite tid på oss att fundera huvudsaken är att vi valt färg till huset så långt.
 
Peppes bodega: Fräscht! Hade vi också haft en massa färg så hade jag klart använt den - även invändigt. Men jag tror att vitt är uteslutet för vår del invändigt i garage/förråd---Det får bli nå´n smutsgrå eller dimgrön färg invändigt i garage här tror jag :)
 
Vi har målat om vårt hus förra sommaren, så vi kör med exakt samma på garaget som byggs i sommar. Jag tycker det är snyggast så, men om man har garage och hus i olika material som ni har, skulle det nog vara kul att bryta av lite! Det kommer ju i alla fall inte se helt likadant ut, så varför inte leka lite med det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.