Någon med erfarenhet av Bauhaus 5 årsgaranti? Har en 2 år gammal gräsklippare som slutade fungera, det luktade bränt när jag startade och kniven slutade rotera.
Jättetrevligt bemötande när jag registrerade ärendet, frågan är hur det slutar. Kommer de betala köpesumman? Eller blir det köpesumman minus äldersavdrag? Eller kanske lämna in på reparation?
Gäller en Ryobi elklippare som kostade ca 1500kr.
 
Y yuphin skrev:
Någon med erfarenhet av Bauhaus 5 årsgaranti? Har en 2 år gammal gräsklippare som slutade fungera, det luktade bränt när jag startade och kniven slutade rotera.
Jättetrevligt bemötande när jag registrerade ärendet, frågan är hur det slutar. Kommer de betala köpesumman? Eller blir det köpesumman minus äldersavdrag? Eller kanske lämna in på reparation?
Gäller en Ryobi elklippare som kostade ca 1500kr.
De reparerad min 36v Ryobiklippare, eller en firma i Örebro gjorde jobbet, och gick på deras femårs maskingaranri. Tog hela sommaren nästan för firman o få reservdelen från Hongkong med båt, kajko leveranser under 2021.

Bauhaus visste ju sällan besked , så de gav mig direktkontakt med servicefirman, som var smidig o snacka med, lärde mig vilken styrdel det var.

Förutom Ryobis sega leverans , så var Bauhaus koll om jag var nöjd med deras insats stup i kvarten irriterande , visste ju varför det dröjde. Synd att de inte sköter det internt själva , men smarta servicefolk som är duktiga på felsökning kanske är för dyra i lön, eller så har de chefer högt upp där allt handlar om o bara fokusera på kärnverksamheten

Som helhet nöjd, men jag är ju redan beredd med sprängskiss nästa gång , rätt så lätt o hitta reservdelsnr iaf för min modell.

Även varit med om en ryobi trimmer som gick sönder före 2 år, den bytte de direkt rakt av.

Om du reggar din Ryobi hos ryobi, skall du få tre års garanti , men det slår ju inte Bauhaus femårs.
 
  • Gilla
yuphin
  • Laddar…
S sinclairhacker skrev:
De reparerad min 36v Ryobiklippare, eller en firma i Örebro gjorde jobbet, och gick på deras femårs maskingaranri. Tog hela sommaren nästan för firman o få reservdelen från Hongkong med båt, kajko leveranser under 2021.

Bauhaus visste ju sällan besked , så de gav mig direktkontakt med servicefirman, som var smidig o snacka med, lärde mig vilken styrdel det var.

Förutom Ryobis sega leverans , så var Bauhaus koll om jag var nöjd med deras insats stup i kvarten irriterande , visste ju varför det dröjde. Synd att de inte sköter det internt själva , men smarta servicefolk som är duktiga på felsökning kanske är för dyra i lön, eller så har de chefer högt upp där allt handlar om o bara fokusera på kärnverksamheten

Som helhet nöjd, men jag är ju redan beredd med sprängskiss nästa gång , rätt så lätt o hitta reservdelsnr iaf för min modell.

Även varit med om en ryobi trimmer som gick sönder före 2 år, den bytte de direkt rakt av.

Om du reggar din Ryobi hos ryobi, skall du få tre års garanti , men det slår ju inte Bauhaus femårs.
Ok tack. Hmm..gräset växer som tusan nu så behöver nog skaffa en annan klippare under tiden då om det tar månader att reparera.
 
Y yuphin skrev:
Ok tack. Hmm..gräset växer som tusan nu så behöver nog skaffa en annan klippare under tiden då om det tar månader att reparera.
Kolla med dem vilken firma som fixar den, o fråga direkt, Har de saker inne kan det gå fort, servicefirmor idag vet att liten buffert måste men ha, just in time fungerar inte alltid nu för service….
 
  • Gilla
yuphin
  • Laddar…
Åkte in på Bauhaus och kom ut med ny gräsklippare, inga problem
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.