Slipade bort spåren med en flex sedan. Inte optimalt kanske men funkar så jag slapp byta trumman
 
J kalle_k skrev:
Slipade bort spåren med en flex sedan. Inte optimalt kanske men funkar så jag slapp byta trumman
Man brukar behöva slipa ner kanten. Samtidigt finns det en gräns för hur lite gods det får vara kvar innan trumman ska bytas. Risk för haveri annars.
 
Jag har ett svagt minne av att jag fick använda en avdragare på ena trumman...
 
Var försiktig med asbesten!

Ofta räcker det med att slå på omkretsen av trumman med gummiklubba efter att man har lossat på eventuell justerskruv om det finns en sådan. Då man slår brukar backorna börja röra sig och med tur klättrar de upp på rostkanten inne i trumman.

Nu vet jag inte hur den där modellen är byggd men ofta är trumman en lös del som går att ta loss utan att ta loss navet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.