Hej! Powerknappen på vår torktumlare har blivit så trög, att min sambo måste trycka på knappen med en "tom" skruvdragare med al sin kraft för att torktumlaren ska starta. Jag har skruvat av topplocket och lossnat skruvarna i översta fronten, då jag tänkte det kanske var ett lättåtgärdat mekaniskt fel. Får inte loss översta fronten nertill, men kan se såpass, att knappen sitter bakom ett kretskort där det går en kort sladd till. Finns det inget att göra? Det är en Elektro Helios TK 7554. Enligt Electrolux hemsida ska de ha 2600 kr efter rut för att komma ut och utföra en standardreparation. Känns också galet att köpa en ny torktumlare på grund av en trög knapp. Vad kan jag göra?
 
A
Byt kretskort
 
wildeside
Spraya i lite smörjmedel.
 
A
electroluxaren skrev:
Byt kretskort
Jag tar tillbaka detta
maskinen är från polen och electrolux supportar inte denna längre vilket betyder att alla vitala reservdelar har utgått!
Du får se dig om efter en annan lösning för att torka din tvätt
 
den tekniskt bevandrade river såklart isär och ser vad orsaken är. Men det kräver ju lite kunskap såklart......
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
A
Höghus Höghus skrev:
Kan eventuellt köpas från Uk.
[länk] (91609613500)/not-configured-electronic-edr-2000--selector/229773.htm
Inte säker på att det är rätt del eller att dom skickar till Sverige. Många Uk-handlare vill inte befatta sig med oss längre.
£1100, kanske roligare att köpa ny?

/Höghus
Den lär ju bli dyrköpt då den inte är konfigurerad dvs den är omprogrammerad. det lär bli svårt att hitta någon i Sverige som dels har en sidekick och dels är intresserad att programmera denna modul.
 
  • Gilla
Höghus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.