Hallå,
ni som har Telia som leverantör av fiber (100/100) funkar det bra, eller är det mycket strul/sproblem.

Jag har nu Bredband2 som levererar men har fått ett erbjudande från Telia och funderar som sagt på deras lösning och även ta TV via de istället för parabol lösningen som jag har nu.

Synpunkter på de som leverantör av fibertjänsten samt deras TV ?
 
Funkar bra.Använder inte Telia tv
 
harry73
Jag har Bredband2 och fick också ett erbjudande från Telia

Jag är nöjd med Bredband2 och tycker inte att Telias erbjudande var så bra som de själva tyckte, så jag tackade nej och är fortfarande nöjd med Bredband2
 
funkar bra har använt telia bredband+tv via stadsnätet sen 2016 utan problem, deras tv-box arris 4302 är snabb vid kanalbyte
 
Även jag är nöjd!
Kör TV och internet via fiber i öppna stadsnätet sen ett bra tag tillbaka.
Stabilt internet och snabb tv box.
 
Haft Telia sedan 2005 och fiber sedan 2014 el 2015. Innan sommaren 2021 sa jag upp TVn för vi tittar aldrig. Skulle säga upp fibern och byta till Halebop men fick genast bättre pris av Telia. 100/100 för 299kr i månaden i ett år framåt. Fibern har aldrig krånglat. Använde Telias router under kanske ett halvår. Efter det köpte ja en router från Asus och den har bara levererat full fart hela tiden.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Inte billigast men man får tag i folk ifall det är något. Jag har inte Telia nu men har haft dem och varit supernöjd.
 
Joacimz Joacimz skrev:
Inte billigast men man får tag i folk ifall det är något. Jag har inte Telia nu men har haft dem och varit supernöjd.
Ja, det är viktigt för många, att det finns en kundtjänst som går att ringa till, och inte bara en chat
 
I förra huset hade jag Telia fiber men körde TV via parabol (både Canal Digital och Viasat) då jag var skeptisk till bildkvalitén/frysning/ etc. TV via parabol levererade grym bild och ville därför inte byta.
Nytt hus sen årskiftet och även där fiber via Telia. Nu valde jag dock att testa fiber-TV via Telia. Ångrar det inte en sekund. Kör Telia Play via Apple TV och det funkar klockrent. Kör totalt 3st Apple TV, 2st trådat och en via wifi.
I förra huset körde jag med egen router istället för Telias och hade aldrig några problem. I nya huset har jag valt deras Smart Wifi Plus vilket innebär att jag har extenders i huset från Telia och måste då ha deras Router. Det funkar ok men ibland måste jag starta om routern. Kommer nog byta ut Telias router och extenders och köra egen mesh med egen router inom snar framtid. Har aldrig haft en router från internetleverantör som funkat stabilt.
 
Har dem på fiber bredband och TV. Inget att klaga på.
Brukar byta varje år på black friday. Då har de oftast bra erbjudanden.
Fick tv med stort kanalpaket + 100/100 för 299 förra året.
 
Telia fiber både hemma och i sommarstugan och med ett Telia TV abbonemangen som funkar både hemma och stugans Arris-boxar. Routern man fick med var sådär så jag kör egen router istället.
När det gäller prissättning hos Telia så är de mycket flexibla och vi betalar mycket mindre än de publicerad priserna på hemsidan. Pratar man med dem så kan de alltid trolla fram nått erbjudande medan de mer okända leverantörerna oftast har start-upp avgift etc som oftast att totalkostnaden är högre på ett års tid.
 
Skulle aldrig välja nå annat än Bahnhof.
 
Bahnhof här också. Hade Telia innan, men då de konsekvent lämnar ut uppgifter kring deras kunder så valde jag att byta.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Vill man ha Bahnhof ska man kolla om de har utrustning i stationen, för då kan man få "Bahnhof Villafiber".
Vi hade först Bahnhof via Telia Öppen Fiber, men när det blev möjligt att få Bahnhof Villafiber så hoppade vi över till det. Om jag förstått rätt så går nu min fiber direkt till Bahnhofs egen utrustning i stationen. Så länge fibern är ansluten dit kan jag inte välja operatör. Jag har 1 Gbit/s åt båda håll för 349:- per månad, men jag vet inte vilka villkor som gäller för nya kunder.

Jag kan även få 10 Gbit/s !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.