Vi håller på att bygga ut huset och har ett fönster i badrummet som kommer att försvinna pga vi bygger en hall där farstukvisten tidigare varit.
Men börjar nu inse att det är ganska svårt få tag på kakel och klinker i samma sort/nyans som övriga badrummet har.

Så nu tänkte jag ta hjälp av er mina kluriga vänner. Hur löser jag det här enklast och snyggast?
Känns som att sätta ett skåp där skulle bli konstigt..
 
  • Badrum med varierande kakelnyanser och ett fönster som snart kommer att ersättas av en vägg vid ombyggnation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Skulle ha murat igen det, kaklat så det blir jämn yta. Utanpå nya kaklet hade jag lagt på en utanpåliggande spegel som är lite större än fönstrets karm. Blir säkert lite småkonstig placering av spegeln, men du får göra om det när badrummet rivs...

Alternativet är ju att bygga ett platsbyggt skåp, med lämplig stil på luckan.
 
  • Gilla
Zelo
  • Laddar…
Hus tomte
Nisch hylla:thinking:
 
  • Gilla
Zelo och 1 till
  • Laddar…
Johhhan
Glastegel som släpper in ljus, kan vara en rolig variant.
Vägg konstruerad av glastegel som släpper igenom ljus.
 
Redigerat:
Johhhan Johhhan skrev:
Glastegel som släpper in ljus, kan vara en rolig variant.
[bild]
Blir tyvärr inget ljusinsläpp, då det kommer bli en vägg på andra sidan.
 
Vad är det för fuktspärr i väggen, går den att skarva? Tänker att den även bör finnas på ytan som byggs för.
 
Hus tomte Hus tomte skrev:
Nisch hylla:thinking:
Det är nog den lösningen som blir smidigast göra. Gäller bara hitta ett kakel som går ihop med det befintliga.
 
Centano Centano skrev:
Vad är det för fuktspärr i väggen, går den att skarva? Tänker att den även bör finnas på ytan som byggs för.
Ja så är det ju, en fuktspärr måste ju finnas. Vet inte vad det är för spärr i befintlig vägg. Men fuktspärr får byggfirman ordna med när det är dags. Nu gäller det bara hitta lösning på hur hålet ska täckas igen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.