Hej!

Vi håller på att bygga in garderober över sängen. Där då sängen ska stå i mitten med garderober på sidorna och mindre garderober ovanför sängen. Min fråga gäller hur jag säkrar upp ”taket” ”kupolen” ovanför sängen där de mindre garderoberna ska stå. Jag funderar på att borra fast en 5x5x100 träreling längst in som jag kan skruva fast i, underifrån. Men det känns inte riktigt helt stabilt ändå…några tips?
 
  • Rum under renovering med verktyg på täckt säng och halvbyggda garderober vid sängens sidor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utrymme ovanför en säng med en tom vit vägg och en horisontell skena längst upp, där garderober ska installeras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Phili skrev:
Hej!

Vi håller på att bygga in garderober över sängen. Där då sängen ska stå i mitten med garderober på sidorna och mindre garderober ovanför sängen. Min fråga gäller hur jag säkrar upp ”taket” ”kupolen” ovanför sängen där de mindre garderoberna ska stå. Jag funderar på att borra fast en 5x5x100 träreling längst in som jag kan skruva fast i, underifrån. Men det känns inte riktigt helt stabilt ändå…några tips?
Är det uppe på denna konstruktion man ser på bilden du ska ställa två mindre garderober, d.v.s. ej väggskåp? Allt beror på vad garderoberna är uppbyggda av.
 
Det beror lite på vilket utseende du tänkt dig. Om du bygger igen med takanslutning så ställer du en 45x95 i framkant o bakkant som du skruvar fast skåpen i, samt i väggen. Om du vill ha öppet upp till tak får du skruva i vägg och rejält i skåpsidorna i framkant
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.