HOBBY ARCHITECT
Hur långa brukar bilar vara? Hur lång brukar lyxiga husbilar vara? Funderar lite på hur långt garage jag ska göra på min husritning av ett lyxhus. (som jag bara ritar för skoj skull såklart). Ska jag välja 8m eller 9m... Eller hur skulle ni gjort... :geek:
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Hur långa brukar bilar vara? Hur lång brukar lyxiga husbilar vara? Funderar lite på hur långt garage jag ska göra på min husritning av ett lyxhus. (som jag bara ritar för skoj skull såklart). Ska jag välja 8m eller 9m... Eller hur skulle ni gjort... :geek:
Ca 12 meter långa och 4 meter höga. 2,5 meter på bredden. ;)

https://forsbergsfritidscenter.se/husbilar/varumarken/concorde/centurion-actros/
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
På en fiktiv ritning för ett lyxgarage:

Plats för bussar/lastbilar att köra in och ut genom två olika motstående portar.
Minst två vanliga bilportar varav en ger möjlighet att köra igenom till en motstående port. (köra in med släpet, lasta/lasta av och sedan slippa backa.)
Carport med lastkaj och takhöjd för lastbil.
Minst 100 kvadrat verkstadsdel i tre rum (färg, trä och metall).
För skojs skull kan jag slänga dit en yta på ca 100 kvadrat för riktigt stora och/eller skitiga projekt.
Kontor/fikahörna.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Detta garage är 8,9m långt och 9,5m brett på vänster sida.
Arkitektonisk ritning av ett hus med markerat garage och dimensioner samt planlösning för två våningar.
 
Det var väl inte så mycket till garage. Kollar man på ex Million dollar listing och Chasing classic cars så är det inte ovanligt i USA med garage som rymmer +50 bilar. 3-4 verkar vara min standard i LA.
 
Har en känsla av klientelet för ett riktigt lyxhus inte är husbilstyperna, utan hellre lämnar landet till varmare breddgrader…
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
R Robert-san01 skrev:
Det var väl inte så mycket till garage. Kollar man på ex Million dollar listing och Chasing classic cars så är det inte ovanligt i USA med garage som rymmer +50 bilar. 3-4 verkar vara min standard i LA.
Jg tänker mer om man har typ tre bilar och inte är bilintresserad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.