Hej,

Väntar på installation av en Fujitsu Slim Excellence 12 KMCDN.
Funderar på Wi-Fi appen till pumpen. Kan jag avläsa elförbrukning i den? Det kan jag ex. I appen till golvvärmen på badet. Hade varit fint att veta innan, för annars kanske jag vill installera en separat elmätare till pumpen. Vill veta vad pumpen förbrukar. Jag jagar nämligen energitjuvar och vill därför få mer kontroll över dom största förbrukarna.

Kul om nån visste. Finns väldigt lite information på nätet om Fujitsis Wi-Fi och appen FGLair.
 
A
-= Fredrik =- -= Fredrik =- skrev:
Hej,

Väntar på installation av en Fujitsu Slim Excellence 12 KMCDN.
Funderar på Wi-Fi appen till pumpen. Kan jag avläsa elförbrukning i den? Det kan jag ex. I appen till golvvärmen på badet. Hade varit fint att veta innan, för annars kanske jag vill installera en separat elmätare till pumpen. Vill veta vad pumpen förbrukar. Jag jagar nämligen energitjuvar och vill därför få mer kontroll över dom största förbrukarna.

Kul om nån visste. Finns väldigt lite information på nätet om Fujitsis Wi-Fi och appen FGLair.
Nej den informationen går ej att få då värmepumpen inte mäter strömförbrukningen. Det beror alltså på om ansluten enhet har den funktionen, kan ju komma i framtiden vem vet.
du kan ansluta en smartphone motsvarande då du bara kan registrera en mailadress och ett lösenord.
det är en ren molntjänst.
Allt som går att göra på fjärrkontrollen går att göra i appen
 
Tusen tack för svar! Då får jag kolla på om det finns nån bra elmätare till pumpen och om det är värt att installera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.