BirgitS
Välkommen till forumet!

Är det ett badrum som behöver vara tillgänglighetsanpassat för att det är ett nybygge med bygglov eller är det en renovering av ett befintligt badrum där man inte behöver tänka på det?
Är det tänkt att vara en duschdörr som går att vika undan närmast toaletten?

Någon särskild anledning till att duschen inte är i ett hörn?
Nu blir det ett dåligt utnyttjat hörn "ovanför" duschen.

Dörren in till badrummet känns lite felhängd när man kliver in i en vägg när man är på vägg ut ur badrummet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Är det ett badrum som behöver vara tillgänglighetsanpassat för att det är ett nybygge med bygglov eller är det en renovering av ett befintligt badrum där man inte behöver tänka på det?

Det är en renovering av ett befintligt badrum där man inte behöver tänka på tillgänglighetsanpassat .

Är det tänkt att vara en duschdörr som går att vika undan närmast toaletten?

Det blir enkelt att koppla avloppsrör från duschhörn till WC stol och vidare till stammen nedan.

Någon särskild anledning till att duschen inte är i ett hörn?

Jag har lutad tak i hörnet. :( så jag är tvungen och ha duschhörn långt bort från hörnet-

Nu blir det ett dåligt utnyttjat hörn "ovanför" duschen.

Dörren in till badrummet känns lite felhängd när man kliver in i en vägg när man är på vägg ut ur badrummet.

Jag har ändrat dörr öppning

[bild]

Mvh
Hilal
 

Bästa svaret

BirgitS
För att svara på din fråga i rubriken så är det bra med 40 cm från mitten av toaletten till duschen för med mindre blir det lite svårstädat.

Tack för din förklaring till varför det ser ut som det gör.
 
  • Älska
Hilal Jamil
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
För att svara på din fråga i rubriken så är det bra med 40 cm från mitten av toaletten till duschen för med mindre blir det lite svårstädat.

Tack för din förklaring till varför det ser ut som det gör.

TAck så mycket för svaret.
:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.