Skånepöjk
Hej!

går det att sänka den här tröskeln på ett bra sätt? Finns det något ”knep”
Minns att jag hört att det ska gå men har ingen aning om hur? hoppas på hjälp!
må gott mina vänner
 
  • En trädtröskel mellan ett rum med trägolv och en hall med klinkergolv och en grå matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tröskel mellan kaklat badrumsgolv och trägolv i hallen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tröskel av trä skapar en höjdskillnad mellan en laminatgolv och en kaklad yta i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tröskel mellan trägolv och badrumsmatta i ett hem som behöver sänkas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Det ser mest ut som att du behöver höja hallgolvet några centimeter ...:thinking: :sweat:
 
Unikt namn
Lägg en mjuk matta på båda sidor? 1åringen slutar nog snubbla om en-två månader när balansen tränats upp.

Sen är när det full fart och klättrande kanske tar vid så och du behöver se över att alla byråer och bokhyllor sitter fast i väggen.
 
Skånepöjk
Jo förstår hur ni tänker, men tänker även lite på hur det ser ut.
Skulle vara trevligt och finare med en lägre tröskel som vi har i resten av huset
 
Skånepöjk
Unikt namn Unikt namn skrev:
Lägg en mjuk matta på båda sidor? 1åringen slutar nog snubbla om en-två månader när balansen tränats upp.

Sen är när det full fart och klättrande kanske tar vid så och du behöver se över att alla byråer och bokhyllor sitter fast i väggen.
Det är redan åtgärdat med tack ändå
 
Unikt namn
Jag förstår vad du menar. Vi har liknande tröskel i vårt hus där man gjort nya ytskikt i badrummet både en och två gånger utan att först riva ut det gamla.

Du kan säkert kapa bort en bit av tröskeln, men även med helt slät tröskel så ser det ut som att det finns en rejäl nivåskillnad kvar, eller ser jag fel?

Det är troligen rätt dåligt att ge även små mängder vatten på badrumgolvet möjlighet att rinna vidare i huset istället för ner i golvbrunnen...
 
Man kan ju sätta dit en trekantslist mot tröskeln på utsidan. Den är ju lika hög men det är mindre mängd smärta att slå i den med foten. Det gjorde jag med ytterdörren.
 
  • Gilla
McHolm
  • Laddar…
Staffans2000
Lägg ner det. Det är helt enkelt en dålig idé. För innan du är klar, hör du att det knackar på dörren och där står polisen med din asfulle femtonåring, som förvisso har behov av en låg tröskel:thinking:.

Japp. Självupplevt. Blev på köpet av med en surt förvärvad kvarting Explorer.:sick:

Staffans
 
  • Haha
patfred och 1 till
  • Laddar…
Lite svårt att se på bilden men det ser ut som att golvet i badrummet är flera centimeter högre än golvet utanför.

Ganska vanligt men också störande. Men är det så, borde du väl inse att tröskeln inte går att sänka utan att göra om hela badrummet?
 
Du får göra en tillfällig ramp utanför? Nån annan lösning har jag svårt att se med tanke på nivåskillnaderna i rummen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Måla tröskeln vit!
Vi byggde om dotterns veranda, och då blev tröskeln till ytterdörren högre, ungefär som Din. Medan jag spikade plank såg jag hur familjen sprang ut och in genom dörren, alla slog i tröskeln varje gång. Då målade jag om framkanten på tröskeln, och ingen slog i mer.
Med bättre färgkontrast syns den, bättre, och då slår man inte i lika lätt
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.