Funderar lite smått på att börja göra om våra badrum. Uppe har vi ett badrum med dusch och nere ett badrum med badkar.
Jag vill göra badrummet här nere i svart. Svart golv och svarta väggar, badrumsmöbeln går i glas/rostfritt.. Badkaret kommer att vara vitt med svarta kuddar. Hur gör man med resten?
Skall toaletten vara svart?? Och var hittar man i så fall den??
Hur gör man med dörren?? Skall den också vara svart? Eller skall den vara vit, så att den passar till hallen på "andra sidan"? (som för övrig skall bli brun så småningom???)

Hur har ni gjort och vad tycker ni blir bäst?
 
Har du vitt badkar med svarta kuddar så skulle jag välja en vit WC med svart toalettlock och ring.

Dörren är svårare. En färg på vardera sidan? Å andra sidan kan det vara skönt med en vit dörr i allt det svarta, för då bryter badkar, wc och dörr av med vitt.

# bror
 
S
brorzan skrev:
Har du vitt badkar med svarta kuddar så skulle jag välja en vit WC med svart toalettlock och ring.

Dörren är svårare. En färg på vardera sidan? Å andra sidan kan det vara skönt med en vit dörr i allt det svarta, för då bryter badkar, wc och dörr av med vitt.

# bror
Ja, men runt den vita dörren kan man ha svarta foder...
 
vad är det för dörr du har? Är det en äldre dörr som ska behållas och kanske målas om eller ska du köpa ny dörr?
En kul grej som jag gjorde med vår vita källardörr var att måla rutor på den, ganska stora, dock inte svarta, björnbär heter färgen och är riktigt mörk lila, nästan svart. var inte ett dugg svårt och blev riktigt läckert! Använde bara vanlig maskeringstejp på dörren.
Då kan du ju få in båda svart och vitt och få en egen och annorlunda dörr! Kan fixa bild om intresse finns!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.