Halloj
Har en betong platta i ett radhus från 1979.
Jag vill gärna ha ett betong golv målat eller ej spelar egentligen ingen roll snyggt vilket som, är ute efter en hård rå yta på golv. Vad bör jag göra ? Flytspackla eller finns det annat som jag kan typ rolla ut på golvet eller liknande som en ny yta man kan lägga på denna betongplatta? Ska vara billigt !
 
Du vill nog inte ha en exponerad betongplatta direkt som golv pga fukt. Även en torr betongplatta kan lukta lite 'källare' och då och då kännas lite småfuktig.

Om du flytspacklar, först med ett lager isolering och sen med betong, och även gjuter in golvvärme i betongen, så kan du nog få en rätt trivsam lösning. Isoleringen och golvvärmen tillsammans håller borta fukt och håller värmen bra. Dessutom slipper du alla traditionella gömda fuktproblem man får med betongplattor eftersom den är exponerad. En sådan lösning bör hålla länge och om den inte gör det eller du inte är nöjd kan du bara lägga parkett på.

Men rådfråga en byggfirma innan du kör på.
 
Okej, så då hjälper inte soft och fukt om man målar de med en epoxi färg och typ tar någon annan bindnings färg på innan epoxi.
 
Det vet jag faktiskt inte, det kanske kan funka men vet ej!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.