Jag öppnade ett gammalt elelement för att luska ut hur det ska lossas från väggen och ut trillar dammtussar stora som lovikkavantar.
Det fungerar visserligen och luktar bränt förstås när det går igång men det får bli något modernare. Om man ska ha kvar de gamla behöver de åtminstone städas ur då och då.
Öppnat gammalt elelement med synliga värmeslingor och damm, nedfallna dammtussar på golvet nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Yrrol och 1 till
  • Laddar…
Y
Hur var täckplåten monterad?
Bara att dra den åt sidan eller några dolda skruv?
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Jag öppnade ett gammalt elelement för att luska ut hur det ska lossas från väggen och ut trillar dammtussar stora som lovikkavantar.
Det fungerar visserligen och luktar bränt förstås när det går igång men det får bli något modernare. Om man ska ha kvar de gamla behöver de åtminstone städas ur då och då.
[bild]
Det har jag gjort. Även kopplat bort den ena värmeslingan för elementen var överdimensionerade. Det blev bättre och jämnare värme.
 
Y Yrrol skrev:
Hur var täckplåten monterad?
Bara att dra den åt sidan eller några dolda skruv?
En liten skruv håller vardera gavelplåt.
Montering och inkoppling sker tydligen inifrån. Besvärligt att städa bakom också då de är fast monterade både i väggen och elektriskt. Skruvarna I väggen kommer man åt genom små hål i bakre plåten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.