Ska göra hål i kopplingsdosa (utanpåliggande) för att elektrikern sen ska ansluta. Just denna dosa är ej ”förberedd” för hål (exempelvis genom försvagning eller liknande, hoppas ni fattar vad jag menar).

Jag har tänkt borra eller använda kniv, men det finns säkert trevligare verktyg för detta, eller? Om så, vad är det jag behöver?

Jag ska även göra hål i plasthölje för fläkt, bland annat.
 
Kan inte elektrikern höra hålet? Han har säkert gjort liknande många gånger förr och vet själv hur han ska göra och har rätt verktyg för det. Borde ju bara ta någon minut för honom.
 
Är det en kulodosa så brukar gristången få komma fram. Men det fixar väl elarn.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…

Bästa svaret

Totte_S
Jag tycker det är trevligt med julgran för då blir det snygga hål. Sök på stegborr. Se till att använd rätt tätning/förskruvning.
 
  • Gilla
fuentes
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Jag tycker det är trevligt med julgran för då blir det snygga hål. Sök på stegborr. Se till att använd rätt tätning/förskruvning.
Ok! Det är ju egentligen en halvmåne jag är ute efter, men jag kanske kan fixera dosan och köra stegborr en bit in på kanten.
 
F fuentes skrev:
Ska göra hål i kopplingsdosa (utanpåliggande) för att elektrikern sen ska ansluta. Just denna dosa är ej ”förberedd” för hål (exempelvis genom försvagning eller liknande, hoppas ni fattar vad jag menar).

Jag har tänkt borra eller använda kniv, men det finns säkert trevligare verktyg för detta, eller? Om så, vad är det jag behöver?

Jag ska även göra hål i plasthölje för fläkt, bland annat.
Nu vill jag inte vara sån, men kom ihåg att det är behörighetskrävande att göra ett sådan ingrepp i din elinstallation. ;)
 
  • Gilla
Robin Lindberg
  • Laddar…
Totte_S
F fuentes skrev:
Ok! Det är ju egentligen en halvmåne jag är ute efter, men jag kanske kan fixera dosan och köra stegborr en bit in på kanten.
Ja då gäller tången som du fick tips om eller ett vanligt cenntrumborr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.