Vad för golvvärme ska jag lägga i en toalett som är 1.5kvm stor? De jag hittar är ju sånna där länger på 5 meter eller mer? Finns det ens så litet som 1.5kvm?


EDIT, det är el jag pratar om, itne vattenburet.
 
Det finns golvvärmeslingor i dom flesta fabrikat ner till 1-1,5 kvm, du behöver kanske 15 meter kabel / 150w som du lägger cc 8-10 cm och en termostat till detta.
 
robban44 skrev:
Det finns golvvärmeslingor i dom flesta fabrikat ner till 1-1,5 kvm, du behöver kanske 15 meter kabel / 150w som du lägger cc 8-10 cm och en termostat till detta.
Nån hygglig som har sidor till detta?
Kollade på devi.se men hittade inte de..
 
Nexans - Startsida , Millikiten är små slingor för rotgolv.

Devi har också, t.ex DTIE 89 772 06, 16 m, 150 W, 230 V .

Ebeco cable kit, 89 608 50 Ebeco Cable Kit 200, 150 W, 13,5 m, 230v
 
5 meter räcker väl bara till ca 0.5 kvm?!?!?
 
GoForIt skrev:
Jag använde Clas Ohlsons minsta värmematta på 1 m2 när jag lade klinker i gästtoaletten.
Clas Ohlson - Golvvärmematta Värmekabel handla beställ postorder
Följde det med termostat?
 
Blir det verklgien så kallt utan golvvärme? är ju en liten toalett på 1.5kvm som sagt.. Sätter man ett element så är ju elementet oftast överdimensionerat ändå.
Känns så onödigt att sätta golvvärme känner jag.
 
Ska man inte ducha kan det ju kännas lite overkill för en sån liten toa. Men håller man ändå på är det ju en baggis att lägga det, flytspackla behöver man oftast göra ändå. Det som jag tycker är bökigast med sådan här jobb är att måste ta dit en elektriker, oftast dyrt och riskabelt (har inte det högsta förtrendet för hantverkare, mer än hälften jag har anlitat har gjort någon typ av miss, då känns det sådär att behöva ringa en till...).
 
stefffe skrev:
Följde det med termostat?
Köps separat, då det finns flera varianter.
 
Tjena, nu har jag lagt golvet själv och skippade värmen. Blir element istället.
Kändes lite overkill som sagt annars..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.