Är inte offerbräda en vågrät bräda längst ner på en i övrigt vertikal fasad som kan "offras" istället för att nederdelen på fasadens ändträ ruttnar? Dvs plan med fasaden och lutar ej.

Vattbräda för mig leder vattnet ut och förbi grundsockeln eller sitter ovanför ett fönster och skyddar fönstret från en del av vattnet.
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 262 andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"
Nja. Den här gången var det lite klurigare.
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än i alla fall några personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"

Ja, här visste man inte mycket.
Men ”frontespis” kunde jag i all fall!
 
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 5 andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"

Bättre än 5 personer? Jävla skitsnack. Folk Googlar varje ord och förstör hela tävlingsmomentet. Löjligt.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 464 andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"
"Polskt förband" var då bara ren bonntur, gissade.
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 465 andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"
Jag har bott mitt i olika byggprojekt i ungefär 50 år. Nånting lär man sig av all planering och alla diskussioner med proffsiga hantverkare.
 
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 195 andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"
så där ja... ibland är jag bra på att gissa
 
:surprised:Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 554 andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"
och får tillfälle att skryta med det.:p
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 752 andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"
Denna va lätt..
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 812 andra personer som har gjort quizet "10 svåra hus- och byggord"
Men jag hade tur och chansade på 3 frågor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.