Håller på med ett garage(väggar i lecasten)I som ligger vägg i vägg med huset.Ovanpå garaget skall vi ha en altan så jag har därför "bara" isolerat med 195mm i taket (p.g.a utrymmesbrist) och så har jag satt 20mm cellplast +70mm ull i väggarna.
Nu när jag skall investera i en garageport så undrar jag om jag skall välja en 20mm "tjock" eller skall jag satsa på en 40-50mm "tjock"?
Jag har tänkt att ha 10-15 grader i garaget och det är platta med ingjuten golvvärme så det är ju ett långsamt system när det gäller att höja/sänka temperaturen.
 
Kalsipper skrev:
Håller på med ett garage(väggar i lecasten)Nu när jag skall investera i en garageport så undrar jag om jag skall välja en 20mm "tjock" eller skall jag satsa på en 40-50mm "tjock"?
En 20 mm kan väl knappast ha någon isolering ???. Jag skulle satsa på en 40 - 50 mm´s.
 
Nä man tycker det...

När jag pretade med en kille på en "portfirma"här i stan så förespråkade han den tunna.Han motiverade sit val med att "tätningarna runt porten läcker ändå efter några år och då har du inte lagt ut lika mycket pengar på porten i.a.f" Sedan så sa han att om man skulle ta den tjockare porten skulle det ta flera år att tjäna in den extra kostnaden. Det skulle bara löna sej om jag skulle ha ett varmgarage med 20 grader inne...
 
Portkillen kanske tjänar mer på att sälja den tunna ;D. Den håller kanske inte så länge som en tjockare. Kan tänka mig att den har lättare för att bli skev. Då får du köpa en ny av portkillen och han gnuggar händerna en gång till ;D.
 
Det blev en 52mm tjock port.... :)
 
Kalsipper skrev:
Det blev en 52mm tjock port.... :)
Klokt val ;)!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.