murak
Jag har varit sugen på en trådlös hygrometer länge men inte kommit till skott då det finns så många att välja på. Skall sättas i krypgrund, kallvind och förråd. Kravet är minst tre sensorer + en basstation t ex

https://www.conrad.se/p/renkforce-tradloes-termo-hygrometer-silver-1380336

eller

https://m.clasohlson.com/se/Klimatkontroll-Oregon-RAR502/36-5158

Sen är frågan om man kan lita på produkter i denna prisklass? Visar den fel på 10-15% så går jag hellre upp i pris om det är det som krävs.

Länka gärna om ni har andra tipps!
 
Oregon är nog det bästa märket i konsumentsegmentet.
 
  • Gilla
murak
  • Laddar…
Jag har den du länkar från Classe. Mycket nöjd med den.
 
  • Gilla
murak
  • Laddar…
Kör 3 st sensorpush + gateway Ruskigt nöjd då det är bra komponenter. Men det blir lite dyrare än de som länkades till.
Det viktiga som jag kan komma på är att kolla så att de går att kalibrera, kan vara mkt bra när du får för dig att du inte litar på dem :)
 
  • Gilla
Cider och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
murak
Tack för alla svar! Då står det nog mellan Oregon och TFA. Jag får se vad plånboken säger när julhelgen är över.
 
  • Gilla
J!M
  • Laddar…
murak
  • Gilla
Aaahaaa och 3 till
  • Laddar…
murak murak skrev:
för att avsluta tråden så kan jag meddela att det blev en TFA Funk Thermo. Den har funkat finfint i ett par månader nu och jag vågar nog rekommendera den till andra som letar efter en.

[länk]
Är du fortfarande nöjd @murak ?
 
murak
Charlieflower Charlieflower skrev:
Är du fortfarande nöjd @murak ?
Ja, jag är fortfarande nöjd. Batteriet i sändarna har inte behövt bytas än, funkar som den ska. Kan rekommenderas!
 
murak murak skrev:
Ja, jag är fortfarande nöjd. Batteriet i sändarna har inte behövt bytas än, funkar som den ska. Kan rekommenderas!
Låter bra! Har du modellen utan loggning?
 
murak
Charlieflower Charlieflower skrev:
Låter bra! Har du modellen utan loggning?
Skulle gissa det, annars har jag en funktion jag inte visste om innan :) Kostade 899kr om det är nån vägledning.
 
murak murak skrev:
Skulle gissa det, annars har jag en funktion jag inte visste om innan :) Kostade 899kr om det är nån vägledning.
Haha. Då är det den utan app. Tack för feedbacken, tänkte skaffa lite bättre koll på källare och vind!
 
murak
Charlieflower Charlieflower skrev:
Haha. Då är det den utan app. Tack för feedbacken, tänkte skaffa lite bättre koll på källare och vind!
Ja, den gör helt klart att man kan slappna av lite! Jag har två kallvindar som är lite knepiga att inspektera, så jag funderar på att köpa ett par till sändare så jag kan hålla koll på dem med. Befintliga tre sitter i krypgrund, vind och förrådet i carporten. Lycka till med köpet!
 
murak
murak murak skrev:
Ja, jag är fortfarande nöjd. Batteriet i sändarna har inte behövt bytas än, funkar som den ska. Kan rekommenderas!
Funkar fortfarande utmärkt, inget batteribyte ännu.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.