Ja, det är det jag TROR att jag har. Jag ska se om jag hittar bilder på det, kommer inte ihåg hur plintarna är annordnade, tror tyvärr jag raderat dom. Dock så gick jag under husgrunden och inte genom.

Däremot så är det garanterat inte plintar så tätt som i varje ERGE skarv. Mina är ca 60-80cm breda och ligger från Yttervägg till mitt balken och sedan vidare till den andra ytterväggen. Vet ej om dom är två delade och har skarv på mittbalken men jag tror det.

/Tim
 
R rqx skrev:
Nära, Trelleborg.
Det gick bra att komma ner, huset står ännu. Jag har in stor balk längsgående på huset som ligger i mitten på kortsidan så i mitt fall kunde jag inte gå ner mitt på huset.
/Tim
Hej Tim,
Vi har också precis köpt ett hus i Bjärred med erge bjälklag och tänker oss gräva för en utvändig nedgång. Har du någon bild att skicka på ditt färdiga resultat? Några andra bra tips?
med vänlig hälsning
Astrid
 
Astrid Kander Astrid Kander skrev:
Hej Tim,
Vi har också precis köpt ett hus i Bjärred med erge bjälklag och tänker oss gräva för en utvändig nedgång. Har du någon bild att skicka på ditt färdiga resultat? Några andra bra tips?
med vänlig hälsning
Astrid
Jag kan ta en bild imorgon. Mitt bästa tips är att gör nedgången större än vad man tror, jag tycker min blev lite för liten :)
 
R rqx skrev:
Jag kan ta en bild imorgon. Mitt bästa tips är att gör nedgången större än vad man tror, jag tycker min blev lite för liten :)
Tusen tack Tim! Finns det även möjlighet att vi kunde få komma förbi någon dag och se din lösning och snacka lite om hur ni gjorde?
Med vänlig hälsning
Astrid
 
Tryck på de tre prickarna och radera inlägget istället för att skriva ett till... :geek:
 
Fixat!!
 
Astrid Kander Astrid Kander skrev:
Tusen tack Tim! Finns det även möjlighet att vi kunde få komma förbi någon dag och se din lösning och snacka lite om hur ni gjorde?
Med vänlig hälsning
Astrid
Hej igen Tim,
Vi tänker att göra luckan 80 ggr 120 cm för nedgången under arge bjälklaget. Tror du det blir lagom? Hur gjorde du? mvh Astrid
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.