ylven ylven skrev:
Jag skulle välja tomt 13. Pga vägen på norrsidan så slipper du grannar där och kan bygga vad du vill till tomtgräns. Du slipper också fler grannar pga fornlämningar i öster.
Formen är inte så konstig som 12:an och sannolikt mindre påverkan av vändplatsen, samt att 13 är större.
Även om du inte har en granne i form av en annan bostadsfastighet innebär det inte att det inte finns en granne (någon som äger marken). Det är inte självklart att bygga fram till fastighetsgräns är okej.

Edit; Glömde ett viktigt inte i sista meningen.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Det finns gott bestämmelser. Huvudbyggnad Max 120 k BYA, två våningar, komplement Max 40 kvm. Byggnad fyra meter från gräns. Hade personligen inte valt 12. Den "fula" Utsikten läser ni med planteringar. Bra och avskärmande.
 
Och, om ni är intresserade av tolvan bör ni kolla detaljplanen bredvid för att säkerställa vad som planeras där. 13 går bort för min del pga vägen, utfartsförbud som någon spekulerade.
 
ylven ylven skrev:
Jag skulle välja tomt 13. Pga vägen på norrsidan så slipper du grannar där och kan bygga vad du vill till tomtgräns. Du slipper också fler grannar pga fornlämningar i öster.
Formen är inte så konstig som 12:an och sannolikt mindre påverkan av vändplatsen, samt att 13 är större.
Förlåt! Glömde bort helt att det är prickmark på ett antal meter längs med vägen på de tomterna där 13 ligger. Tog inte med någon sådan information för vi inte var så intresserade av den sidan ändå.
 
M Manfreds skrev:
Det finns gott bestämmelser. Huvudbyggnad Max 120 k BYA, två våningar, komplement Max 40 kvm. Byggnad fyra meter från gräns. Hade personligen inte valt 12. Den "fula" Utsikten läser ni med planteringar. Bra och avskärmande.
Förlåt tänkte inte på att skriva det angående 120 m2 gränsen men annars gäller väl fyra meter i princip alltid? Ja det är sant det går alltid att plantera något men då kanske det är bättre vänta tills 8an släpps?
 
Isabellaa Isabellaa skrev:
Förlåt tänkte inte på att skriva det angående 120 m2 gränsen men annars gäller väl fyra meter i princip alltid? Ja det är sant det går alltid att plantera något men då kanske det är bättre vänta tills 8an släpps?
Är det så fult på tian? Jag är ändå för. Bra insynsskydd, lite gratis skugga. Man ska verkligen inte underskatta skugga. Med åttan är det okänt, kanske blir ännu fulare ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.