Hej,
dörrarna till vår badrumsmöbel (kommod) är båda två fuktskadade. Jag tog loss en och gick till ett byggvaruhus för att byta, men en anställd där sade sig inte kunna bistå utan uppmanade mig att kolla runt på forum för att hitta tillverkaren.
Alltså: Vet någon hur jag kan köpa ersättningsdörrar?
Måtten är 60 cm höga och 27 cm breda (en dörr), dvs ca 54 cm brett för hela kommoden.
Upphängningen är som synes nåt slags standard.
Detta borde väl gå att lösa? Vi vill lite ogärna byta hela möbeln, även om det förstås är ett alternativ.
Tack på förhand. Handfat i vitt porslin med synliga delar av underliggande badrumskommod och toalettartiklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En fuktskadad vit dörr till badrumsmöbel, 60x27 cm, med handtag och gångjärn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Jag bifogar en bild på handfatet för den händelse det gör det lättare att identifiera kommoden, antagligen har ju detta sålts som ett paket.)
 
BirgitS
Eftersom dörren ser rätt gammal ut i stilen så tror jag inte att det är en dörr som nytillverkas längre. Däremot säljs det ju kommoder som är 55 cm breda så jag föreslår att du letar om det finns sådana med rätt höjd och hör om de tillverkarna säljer lösa luckor, kan ju dock kräva viss manuellt jobb med gångjärnen. Annars är det nog en möbelsnickare eller liknande som gäller. Alternativt om sprutlackering av de befintliga luckorna i alla fall får det att se hyfsat ut.
 
Tack Birgit. Låter rimligt att luckorna inte finns i handeln längre, huset är från 1999 o kanske är detta original. Möjligen köper vi tvättställ o kommod i ett, tvättstället har vissa skador också.
 
Det finns en uppsjö företag som gör måttbeställda luckor. Nu brukar de främst rikta in sig på kök (så att de får sälja många luckor samtidigt antar jag :) ), men googla på måttbeställda köksluckor så får du massor av firmor att välja på.
 
Hemmakatten
Specialbyggda dörrar låter dyrt, framförallt om kommoden är 22 år gammal. En ny kommod blir kanske inte mkt dyrare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.