Vi ska lägga om taket på vårat hus 140kvm, vi har börjat ta in offerter.
Det är ett platt tak med tjärpapp/takpapp. ca 20+år gammalt.

Men vad ska man tänka på? Ringde till länsförsäkringar och frågade, fick som svar det ska göras av en fackman.
Finns det något bevis för att det är en fackman som är kunnig på "platt" tak?
Finns det liknande våtrumscertifikat för takläggare?
 
Rickard.
Ett sätt som inte på något sätt garanterar problemfritt men som iaf ger någon trygghet är att välja en firma som ger en bra fristående garanti. Dom flesta material har sitt eget inbyggt men kräver att firman ska vara kopplad och "godkänd". Du ska se till så du får ett garantibevis och att firman faktiskt är kopplad till den garantin.

Tänk på att reklamationsrätt INTE är samma sak som garanti även tiden ofta är samma.

Jag är extremt partisk (dock inte ekonomiskt på något sätt) och tycker www.tätskiktgarantier.se är det tryggaste och dom är dessutom kopplat till svensktillverkad papp.
 
  • Gilla
malin_palin
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Ett sätt som inte på något sätt garanterar problemfritt men som iaf ger någon trygghet är att välja en firma som ger en bra fristående garanti. Dom flesta material har sitt eget inbyggt men kräver att firman ska vara kopplad och "godkänd". Du ska se till så du får ett garantibevis och att firman faktiskt är kopplad till den garantin.

Tänk på att reklamationsrätt INTE är samma sak som garanti även tiden ofta är samma.

Jag är extremt partisk (dock inte ekonomiskt på något sätt) och tycker www.tätskiktgarantier.se är det tryggaste och dom är dessutom kopplat till svensktillverkad papp.
Tack! (y)
 
Nu vet jag inte var i Skåne du bor, men vi la om vårt platta tak 2019 och är mycket nöjda (nordvästra Skåne)!
Vill du ha tips om företaget så PMa.
 
  • Gilla
malin_palin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.